Gå til innhold

Blod i endetarmen på fireåring - unormalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom en del blod på papiret dag, når han hadde vært på do, og det er ikke første gang. Det også litt piplende da jeg kikket etterpå, en liten "perle" liksom.

Han klødde ikke og hadde ikke vondt, og hadde ikke spesielt hard mage, men når jeg tenker etter har han noen ganger klagd over "vondt i rompa" og villet vaske seg en ekstra gang etter at han har lagt seg.

Han sa også at hah ikke hadde slått seg elle fått noe borti der.

Er det noen her som har opplevd noe lignende med barn?

Jge vet jo at det hos voksne kan skje at det kommer litt friskt blod, f.eks ved hemoriode, men trodde ikke dette var normalt hos barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min 4 åring hadde det samme for litt siden, i høst. Det kom blod av og til i perioder. Var litt av og på. Til slutt fikk vi fingen ut og bestilte time hos lege og det viste seg å være streptokokker! I rumpa! har aldri hørt om det før, men det er visst ikke helt uvanlig. Han måtte på antibiotika og så ble han helt fin igjen.

Tror jeg ville tatt ham en tur til legen om jeg var deg.

Skrevet

Oj, ja da skal vi bestille time hos legene! Jeg har aldri hørt om det der før, men det høres jo ut som det kan være det samme.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Altså, kan jo godt være noe annet, men synes det hørtes veldig kjent ut da jeg leste det. Fikk helt hakeslepp når legen sa hva det var, trodde ikke det gikk en gang rent fysisk jeg, men det gjør det. I ettertid har jeg kommet på at jeg hadde faktisk streptokokker i halsen i høst og da er det mulig at han har fått noen basselusker på fingrene fra meg og så f.eks klødd seg bak og så har det væer en rift der el, er visst sånn det smitter så legen.

Uansett greit å undersøke det, kan jo godt være det er noe helt annet også, eksem, hemoride, en rift som ikke vil gro osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...