Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Det er så ekstremt irriterende med folk som konsekvent bruker tre punktum mellom hver setning! Jeg har sett at det er flere og flere som har begynt å gjøre dette i det siste, og jeg har en melding til dere: SLUTT! Jeg antar at dere gjør dette fordi dere synes det ser mer "muntlig" ut. Men det er ingen som snakker...naturlig...på denne måten...i...lange lange meninger...uten et fullt stopp mellom setningene.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Her er et eksempel i et innlegg postet tidligere i dag: "Jeg er hjemme med mine tre barn.. og står opp tidlig...jobber hele dagen...og ja vi gjør hyggelige ting.. slik som bader på tøyen.. går på museum, leker i sofienbergparken...går i åpen barnehage... vi tegner og maler og ja baker (noe jeg antar de også gjør i barnehagen) Vi har faste måltid... vi synger og danser... vi leser og forteller... Ja jeg er utdannet pedagog... og jobber hjemme... men trives svært godt..men får ikke satt meg ned for å slappe av før alle tre har sovnet på kvelden.. da venter gulv-vask, klesvask og andre ting jeg kanskje ikke har hatt tid til på dagen....jeg har ikke vært på cafe siden nr.2 kom til verden (savner det ikke heller) jeg har vel kanskje joggebukse på lik linje som du har arbeidsklær som passer til din jobb...(?)nei tror ikke du helt vet hva du snakker om.. vi som er hjemme kan ikke engang ta kaffe-pause når vi har behov for det..for man kan jo ikke sette barna på pause...de må følges opp konstant.. de trenger stimulering og kjærlighet... de trenger mammaen sin!!!! (flott med barnehager for de som ikke har mulighet for å oppdra sine egne barn 24 timer døgnet...vil ikke si noe negativt om det, men syns ikke det er negativt å la barna være hjemme heller)" Herregud, hvorfor ikke bruke punktum og stor bokstav?
dama Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 jeg gjør det fordi jeg føler at setningene blir mildere på den måten... (!) de på en måte blir hengende litt i lufta.. hvis du synes det er så plagsomt kan du jo nå bare anse deg som advart, og holde deg unna mine innlegg og svar heretter. med de beste intensjoner
Let's hear it for the boys! Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Jeg er enig. Men jeg vet om ei som er verre. Eks: I dag var jeg i byen,,,det var drit kult,,,møtte flere kjente,,,går det bra med dere,,,håper vi sees snart,,,,,,,, Komma?! Hva i alle dager skal alle disse kommategnene bety?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Haha, det har jeg aldri sett. Ja, folk er jammen kreative;)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Mildere? Er vanlige setninger delt av punktum og stor bokstav for strenge? Jeg skjønner jo at de som bruker dette har en eller annen grunn for å bruke det, men etter min mening ser det bare ut som de ikke kan skrive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå