sjettejuli Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 TRENGER GODE RÅD!!! Vi skal på vår første syden tur nå i våres, og har litt lyst til å dra mens det ennå er litt kjølig her hjemme, dvs før mai. Hadde vldig lyst å dra til ALcudia på Mallorca i begynnelsen av mai, men nå er jeg i tvil om det er varmt der på den tida, virker mer usikkert. Jeg har kanariøyeneskrekk, så det har ikke vært noe alternativ egentlig. Men om vi finner et sted der som er rolig samtdig som det er sol og fin strand så kan jeg overtales. Hellas har jeg aldri vært, men vet jo at mange finner Sydenlykken på Kreta for eksempel. En annen ting: det er ganske stive priser når jeg sjekker turer nå, kan det lønne seg å vente og se om man finner en litt billig tur nærmere avreisedato? I og med at vi ikke har et bestemt sted vi skal. Erfaringer mottas med STOR takk!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Det er jo nesten alltid varm på Granca. Ville anbefalt å reise til Arguineguin såfall.Der har du alt.Både strender,restauranter,shoppingsenter og marked.Det beste er kanskje å bo på sunving hotell.Du har norsk lege i nærhetn også,det er jo litt betryggende.Blir fort veldig turist-ferie,men det er vel sånn det må bli når man ikke er kjent. Mallorca er for kaldt på den tiden.Jeg var der en gang første uken i juni og vi satt med ullpledd rundt oss på kveldene. Er vel ikke veldig varmt i Hellas på den tiden heller tror jeg. Ellers er det veldig fint på Malta.Vet ikke om det er varmt der på den tiden,men det står jo tabeller på reiseselskapets nettsider. Vil IKKE anbefale Bulgaria,hvertfall ikke med små barn.
ToPrinsesser<3 Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Tenerife er en veldig fin kanarieøy, den er frodig og har mye fint å by på. Kan anbefale dere en reise dit på det varmeste. spes. liker vi godt Sunwing Resort Fanabe m Ving (ving.no) Hotellet Granada Park er også bra. Kreta er veldig fint også. Tidlig i mai er det ikke alle reisemål som står på listen hos de ulike charterselskapene, men Mallorca er veldig flott også. Du kan være uheldig i mai, men jeg har vært der to ganger i mai og hatt varmt og godt begge gangene. Et rolig sted som er supert med barn er Viva Mesquida i Cala Mesquida, se ving.no. De har en nydelig strand i tilknytning til hotellområdet.
sjettejuli Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2009 ja, mallorca frister mest. Men samtidig er det viktigste for oss at vi får fint vær, siden det er første sydentur og sikkert blir en stund til neste gang.
Fisk med CV Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Er nok litt kaldt både i hellas og på mallorca på den tiden, når man først reiser er det jo godt å få det litt ordentlig varmt. Kanariøyene er jo da sikreste stikk, med tanke på været. Det ryktes at La Gomera er stedet man reiser for fred og idyll, ennå ikke helt overturistifisert. Sjekk priser på solfaktor.com, med fleksible datoer. Absolutt mulig å finne en rimelig tur i feks. april. Man kan spare mye på å vente, men man risikerer også at det blir utsolgt/bare dårlige eller rådyre hoteller igjen. Midt-på-treet-familievennlige-steder går som regel først.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 23 grader på det meste står det,og det er jo greit,men om det da er 5 grader mindre så blir det kanskje litt kaldt å ligge på stranden. 13 grader om kvelden. http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Spania/Mallorca/Mallorca+(Facts).htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå