Gå til innhold

Afipran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om dette kan brukes for å øke melkeproduksjon når barnet er 5 mnd? Og i såfall hvilke doser som vanlig? Fullpumper, og det begynner å minke litt. Mini har kumelksprotein intoleranse, og vil ikke ta erstatning, så begynner å bli litt desperat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant faktisk ut at mer melk var en bivirkning av afipranen, tok vanlig dose 3 stk pr dag.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle afipran øke melkeproduksjon? Det er jo totalt skivebom. Bruken av afipran bør faktisk begrenses når man ammer fordi det går over i morsmelk.

Skrevet

Det kan godt være at du opplevde dette, men all bruk av legemidler bør tas opp med legen og da særlig når man er gravid eller ammer. Det er jo litt skummelt hvis folk begynner å selvmedisinere seg..

Skrevet

Det er jo ganske så vanlig at prematur-mødre og andre som behøver hjelp med melkeproduksjonen får dette?

Skrevet

Det hjelp meg..Sliter faktisk enda med melk over 2 år etter jeg slutta å amme, går på afipran enda.

Skrevet

Ja, en MÅ snakke med legen.

Det var jo en sak om en baby som døde i en ambulanse for noen år siden, de lurte jo på om det var pga afipran som mamamen hadde fått under turen.

Skrevet

Hvilken dosering? merkelig bivirkning iallefall

Skrevet

hallo, er ikke afipran kvalmedempende da, jeg leste også om den ungen som døde etter at moren hadde fått dette legemiddelet i ambulansen, dersom kroppen trenger å spy er det ofte en fordel å få det opp og ut.....så å undertrykke et vitalt symptom vil i prinsippet kunne være forbundet med risiko.....kanskje ungen din ved en anledning skulle trenge å spy...

uansett....det finnes kumelkproteinfri morsmelk erstatning...og jeg vil anta du til og med kan få den på bøå resept dersom den er dyr....hadde uansett aldri spist medisiner mens jeg ammet....iallefall ikke afipran....

Skrevet

TS her: erstatning på resept har vi:) Både Profylac, Nutramigen, PeptiJunior og Neocate. Problemet er at alt kommer igjen. Var mest interessert i om noen hadde erfaringer med Afipran ettersom jeg hørte av det ble skrevet ut til ammende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...