Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Søke om fødselpermisjon og oppgi dato for planlagt ks? Er det ikke slik at man må søke 3 mnd før termin - da er det vel ikke mange som vet når de skal ha ks enda?? Ser det er flere her inne som skriver at de oppga dato for ks som termin i søknaden - fikk dere vite datoen veldig tidlig i svangerskapet da eller? Trodde ikke man fikk vite denne før tett opptil termin jeg.... Setter stooor pris på svar.... Jeg har ikke lyst å miste mange dager av permisjonen min, så om dette kan unngås blir jeg glad!
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Jeg fikk vite datoen for ks ca 3 mnd før.Når det er planlagt bestemmer legen datoen,her er det 10 dager før termin.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Du får vite det på forhånd men du må uansett ta ut permisjonen 3 uker før.Termindato uansett om du har planlagt ks eller ikke
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 men hvorfor er det da flere som skriver at de har fått sette datoen for ks som termindato på søknaden?
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Jeg synes ogsaa det hoeres rart ut, for man maa jo sende med helsekortet som "bevis" paa graviditet, og der staar jo termindato ... men det varierer kanskje mellom NAV kontorene, eller kanskje noen jordmoedre er greie og endrer termindato til ks dato slik at damene ikke mister ukene sine foer termin pga "tidlig" foedsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå