Gå til innhold

Tror jeg hører til her!


chh

Anbefalte innlegg

Det jeg vet er at jeg ihvertfall er gravid : ) Regner med at terminen min er i midten av september en gang. Første gangen jeg er gravid, alt er nytt og spennende. Litt skummelt også..

 

Hilsen Chh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Chh :)

Gratulerer så masse og velkommen til September gjengen!

Enig med deg...skummelt og spennende samtidig :)

Hvor mange uker er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er rundt fem uker på vei. Skal til legen på mandag så da får jeg høre om jeg har regnet ut riktig håper jeg. Hvor mange uker er du på vei? Er det første gang du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+2 ifølge mine egne beregninger :) Skal til legen om en uke jeg.

Jeg var gravid i November, men mistet i en SA i uke 6 - så jeg er veldig glad for å være gravid igjen! Mitt første barn.. Hva med deg?

Har du noen symptomer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du er gravid igjen da : )

 

Dette blir mitt første barn. Bare håper alt går bra...

 

Jeg har vært litt småkvalm, hodepine og kjempeømme pupper! Måtte kjøpe meg bh i en størrelse større enn det jeg vanligvis bruker (allerede!) : )

 

Merker du noe til at du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var utrolig gøy med en positiv test igjen ;)

Alt går nok bra vettu, tror bare det er lurt å slappe av (ikke lett..) og tenke positivt!

 

Jeg har endel mens liknende murringer og litt vondt i korsryggen, litt luftsmerter og ganske ømme pupper her også :) Det verste er nesten at jeg er konstant trøtt, og kunne fint sovet mesteparten av dagen! Hjelper nok ikke at det er mørketid i tillegg... :)

 

Hvor i landet er du fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner murringer og litt vondt i korsryggen jeg også, akkurat som om mensen skal komme når som helst. Er faktisk ikke så trøtt, men kan jo komme litt senere det : ) Det er godt vi går mot lysere tider, det er jeg glad for!

 

Jeg er fra Jessheim, du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo, så det er jo ikke lange veien :)

 

Ja, håper egentlig våren kommer snart... Synes det har vært mørkt lenge nok nå! Men man skal vel ikke klage i forhold til andre steder i landet.. Har du vært hos legen enda eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten. Dette er helt nytt for meg på alle måter, men hører til her midt i september etter egne beregninger i alle fall. Dette er nytt, spennende og litt skumelt på samme tid,

 

Hilsen heh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men skal dit på mandag. Har du vært det ennå? Det er vel kanskje ikke så mye å finne ut hos legen enda heller, er jo veldig tidlig. Men hun kan vel kanskje hjelpe meg med å finne ut mer eksakt termin?

 

Det er ikke lange veien til Oslo nei : )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme : )

 

Hvordan er formen da?

 

Jeg greier ikke tenke på annet om dagen, er så utrolig rart å tenke på at jeg er gravid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - sliter max med konsentrasjonen! Tenker kun på at jeg er gravid, skal bli mamma, skal ha baby...you name it ;) Fortsatt en utrolig fasinerende tanke, mange følelser..

 

Jeg skal til legen om en uke, gikk rundt denne uken i November også, og synes det var veldig greit. Ble litt roligere etter å ha snakket med legen.. Mange spørsmål og spekuleringer i mitt hode nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min form er veldig fin. Har ganske så ømme bryster og litt trøtt midt på dagen ellers i fin form. Men, ja tankene er kun rundt dette som skal skje.

Sliter med konsentrasjonen på jobb blant annet.

 

Ja, det er rart å tenke på at man er gravid og plutselig skal man forholde seg til et lite barn

 

heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å få snakket litt med en lege, føler de har litt mer kunnskaper som jeg kan få litt nytte av!

 

Vet du når kan man få ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i fin form jeg også stort sett. Litt hodepine, måkvalm og ømme bryster.

 

Når jeg går forbi små barn nå blir jeg jo helt tussete : )

 

Når har du planer om å si det på arbeidsplassen din? Vet liksom ikke helt hva som er vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ta tidlig ultralyd eller? Jeg tenkte å bestille privat UL i uke8 eller 9 jeg - klarer nok ikke vente til ordinær UL jeg..

Når forteller dere på arbeidsplassen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heler ikke når det er vanlig å si noe på arbeidsplassen, men så klart før det syntes på en.

Når det gjelder privat ultralyd tidlig i svangerskapet tror jeg kanskje jeg hopper over det til fordel for privat 3D ultra lyd senere ut i svangerskapet.

 

Tror ikke dette har gått helt opp for meg enda, og i alle fall ikke for mannen min. Får kanskje et annet syn på det etter mitt første legebesøk neste mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synker nok inn etter første legebesøk - det gjorde det for meg sist ihvertfall ;)

Siden jeg mistet i Nov kommer jeg til å bestille privat UL tror jeg, kommer sikkert til å kjøre på med en 3D UL senere også..hehe ;) Nyskjerrig på alt dette som skjer for første gang!

Jeg går inn i 3-4 kjempetøffe uker på jobb nå, med 10-16 timers dager, så jeg lurer litt på om jeg skal fortelle det eller ikke i forbindelse med det stresset som venter.. Men skal snakke med legen først på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ut som du har noen tøff uker foran deg på jobb. Jeg sitter på et kontor på rompa hele dagen så blir ikke så sliten. Min forrige arbeidsplass var å stå og gå hele dagen å det er jeg utrolig glad jeg slipper nå. Det er viktig å ta vare på seg selv i denne perioden så jeg ville nok også forhørt meg med min lege hadde jeg stått over for noe slik.

Lykke til, og husk ta godt vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Vet ikke helt. Men det kan godt tenkes at vi tar en ultralyd før den "obligatoriske". Jeg er ihvertfall helt sikker på at jeg vil vite kjønnet på babyen. Det greier jeg ikke å vente med : )

 

Chh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, det hørtes ut som noen tøffe uker. Selv er jeg lærer og har hektiske dager, men kan jo noen ganger velge å dra hjem etter undervisning og heller ta med meg jobb hjem. Kan være en fordel om man er veldig sliten...

 

Du må ihvertfall ta det med ro så langt det går. Husk! Det viktigste er deg og babyen :)

 

Chh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nok utrolig tøft! Jobber på hotell, og her er det jo alltid action:) Vanligvis er det veldig gøy, men nå synes jeg det er litt tøft! Gleder meg til å få snakket med legen og få hans vurdering av perioden som kommer..

Vil prioritere meg selv og babyen nå, men er redd for å bli "uglesett" av kollegaer som også skal inn i det samme arbeidstempoet fremover. Og vil jo ikke annonsere graviditeten helt enda heller. Men kanskje det er det beste, så de kan forstå hvorfor jeg ikke kan ta like stor del av dette som planlagt.

Nå har jeg bestillt meg tidlig UL til 5 Februar, da er jeg 7+2 - gru/gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...