*MariDuBedårer* Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Det yngste barnet vårt var sykt i forrige mnd, og jeg skulle være hjemme med det denne gang (egentlig var det mannen min sin tur den gangen, men han hadde en spesielt viktig jobb de to dagene) Han har en skikkelig kjip tid å begynne på om morgenen(kl 7 hver dag), og siden han begynner så tidlig, må jeg ta meg av leveringen av ungene. Disse dagene da minsten var syk, måtte han begynne en halvtime senere, siden han måtte levere eldstebarna på sfo.(som åpner 07.15) Så pga dette, har han kommet tilsammen en time forseint. Og på lønningen denne mnd har de trukket ham for den timen:((( Så neste gang blir det i stedet til at han blir hjemme med det syke barnet. Da blir han i all fall ikke trukket noe. Det er teit at det skal være sånn, når en prøver å stille opp for jobben så godt en kan:/ Hva synes dere om dette?
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Vel, har han "mista" en time den mnd, så har han jo mista den... hender her at gubben må begynne litt senere pga syke unger, men han får jo ikke betalt for det. Har lært at det lønner seg ikke å være grei, man får aldri noe igjen for det likevel
3b@rnsmor-30* Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 så lenge han ikke har jobbet inn igjen den timen på ettermiddagen el.l. så er det helt normalt å blir trukket for den timen altså.... enten han må levere av den ene eller andre grunnen..... min mann begynner også på jobb 7 hver dag, men leverer ungene i bhg fast på mandager og noen ganger en dag til i uka. han jobber alltid dette inn igjen for å ikke bli trukket i lønn...
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Det er jo riktig det, han har jo ikke jobbet den timen. Skjønner at det er kjipt for dere, men da burda han jo jobbet inn de den timen på ettermiddagen?
*MariDuBedårer* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2009 Har for lengst funnet ut at en like godt kan benytte seg av sykt barn dagene, uten å ha dårlig samvittighet. Da jeg fikk førstemann var jeg omtrent livredd for å være for mye borte fra jobben, for å være. hjemme med det syke barnet. Vi fikk moren min til å komme for å passe barnet når jeg hadde kveldsvakt (og far var på overtidsarbeid), for å være minst mulig borte fra jobbene.... Etterhvert ble vi litt mer klartenkte, og innså at de eneste som "takker" oss for innsatsen er BARNA. Så nå kommer de ALLTID først her i gården:))))
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Pappa her var hjemme 2 timer fra mandag til torsdag og en time fredag den første uken i januar pga at sønnen vår hadde kraftig ørebetennelse og jeg måtte ha hjelp til å få i han medisinen og jentene måtte bli levert på skole og barnehage. Dette slo de sammen til en sykt barn dag og han fikk lønn. Sjefen var veldig gla at han ikke tok hele uka, hele dagen, for det kunne han jo gjort! Det hadde han gjort neste gang hvis han ikke hadde fått betalt for disse timene!
*MariDuBedårer* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2009 Nusseline... Din manns sjef ser ut til å være en veldig klok mann Til HI: De som forsover seg, blir normalt ikke trukket i lønn....
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Jobben har nok dessverre rett til aa gjoere det slik, men videre smart med tanke paa motivasjon er det nok ikke.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Ja han er grei han. Jeg hadde ikke gitt meg på det da om han ikke hadde fått lønn når det er i forbindelse med sykt barn! Det må da gå an å få ordnet det på et vis, eller er det kun hele dager som gjelder kanskje...?
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Nei det er det nok ikke. Mannen sa det til meg at hvis han ikke fikk lønn når han tok hensyn til jobben så tok han hele dager neste gang!
snartmammapåny Skrevet 15. januar 2009 #11 Skrevet 15. januar 2009 Har din mann levert egenmelding på disse to timene da? Foreslått for sjefen at han kunne bruke EN syk barn dager på disse timene og kanskje en kommende morgen dere har samme problemet? Kan ikke forvente at man får alt oppi hendene. Man må somregel komme med forslagene selv. Dersom ikke din mann har nevnt noe, eller levert en egenmelding på det til sin sjef så er det ikke så rart at han har blitt trukket.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 15. januar 2009 #12 Skrevet 15. januar 2009 Det er vel bare rett og rimelig at man ikke får lønn for de timene man faktisk ikke har vært på jobb. Skal alle "skulke" en time i ny og ne, og alikevel få lønn blir det jo ganske mye lønn betalt ut til folk som aldri var på jobb.
sveis Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 På jobben min er det slik at hvis man er borte p.g.a. syke barn mindre enn 20 % av en dag, så blir man verken trukket i lønn eller belastet med en syke-barn-dag. Jeg jobber i staten...
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 Kaller du det skulk når det er i forbindelse med sykt barn? Sjefen til mannen min mente ihvertfall ikke dette var skulk når han la det frem.
Bomchicka Wah Wah Skrevet 15. januar 2009 #15 Skrevet 15. januar 2009 La du merke til at jeg skrev "skulk", med gåseøyne? Blir jo nesten sånn hvis man skal bli furten fordi man ikke får lønn for tid man faktisk ikke har vært på arbeidsplassen.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 15. januar 2009 #16 Skrevet 15. januar 2009 Ja jeg la merke til det. Jeg syns nå det er gyldig grunn til å være borte fra jobb med lønn i forbindelse med sykt barn.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 15. januar 2009 #17 Skrevet 15. januar 2009 Jeg skulle jobbe 12-20, men var hjemme med småen siden hun var syk. Gikk på jobb 16, når sambo kom hjem. Ble da trekt for 4 timer. Hadde jeg vært hjemme hele dagen hadde jeg fått betalt for 8 timer, men siden jeg gikk fikk jeg bare betalt for 4 timer... Men sånn er nok reglene...
børdi Skrevet 15. januar 2009 #18 Skrevet 15. januar 2009 Men dette er jo snakk om 1 time.. Hadde ikke kranglet om 1 time altså.. Jeg blir og trukket om jeg kommer en time forsent på jobb, selv om det er fordi ungene er syke. Man har krav på inntil 4 timer fri med lønn for legebesøk osv. Men må jeg være hjemme en time eller to , så ev mannen kommer seg hjem og skal ta ungene, om jeg må på jobb, så må jeg bruke dette som flexitid, dvs, har jeg ikke pluss på flexien, så går jeg i minus. sånn er det bare .
*MariDuBedårer* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 15. januar 2009 scully : Sånn er det for oss som er ansatt i kommunen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå