klovner Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 var på ultralyd nå nettopp. En ekstra Ul fordi førstemann kom 5 uker for tidlig. så de har gitt litt ekstra oppfølging. Legen der sa at alt så bra ut, men at babyen var 15% under gjennomsnittet i vekst. Men morkake, og tilstrømming gjennom navle, samt spark etc var som normalt. TOk en slik sparketest. Skal likevel tilbake om 2 uker for å se at alt er bra og babyen vokser. Noen som har fått liknende beskjed som meg? er det grunn til bekymring tror dere? jeg skjønner hvert fall ikke selv hvordan jeg skal slappe av de neste to ukene til kontroll. Er i 35 uke...
DiddiDaddi Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 I mitt forrige svangerskap var babyen 13 % under gjennomsnittet tre uker før fødsel, hun var 3000 gram da hun ble født, noen er bare litt mindre enn gjennomsnittet. Så lenge alle tester er ok, og du kjenner liv som vanlig hver dag, er det nok ingen grunn til bekymring, da hadde de tatt deg inn før igjen - kjempefint du får en ny kontroll da, jeg fikk ingen ny kontroll, skulle bare være obs på forandring i bevegelse. Lykke til, det går nok kjempefint!
Kjærlighet <3 Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 15% i avvik i vekst er ikke mye, og så lenge kontrollen i neste uke viser at babyen følger sin egenvekst kurve er det ikke farlig :-) de tar utgangspunkt i snitt vekst på babye ,og som vi vet er noen babyer større enn snittett andre mindre. Om babyen din følger vekstavviket sitt og er 15 % mindre ved termin vil babyen være ca 3000 gram. Alle mine tre barn har vært under snittet og dermed står det vekstavvik... Men jeg får små barn sånn er det bare. mine har vært 2900 gr til termin, 3400 gr-14 dager over. 2750 på termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå