*gruffalo* Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Har en gutt på snart 5 år, han har gått uten bleie i snart 2 år nå. Han har hatt perioder med jevne mellomrom med en del tissing, men er liksom ikke sånn at jeg har vurdert bleie. Han bruker fremdeles bleie på natta... Men nå har han hatt en slik tisseperiode i sikkert 3 mnd. Han tisser på seg i bhg hver dag, og hjemme kan han også tisse på seg (så er ikke kun i bhg). Vi må minne han på å gå på do hjemme, han sier han ikke kjenner når han tisser på seg...men dette tror jeg ikke helt på da... Så har jeg sagt til de i bhg om de kan minne han på det der og. Han klarer seg alene, så de trenger ikke følge han...bare si at nå må du gå på do. Har sagt til gutten min at de voksne må det siden han glemmer seg ut, og han sier ok til det. Så er liksom ikke slik at han føler at de maser på han. Jeg sier han kan minnes på rundt lunsj og frukt og helst en gang mellom der. Så gjorde de det en periode...men har nå sluttet med det fordi de har funnet ut at de må lære å kjenne etter selv... Jeg forstår jo for så vidt hvordan de tenker,men siden han tisser på seg hver dag så hadde jeg håpet at vi kunne se om det hjalp å minne han på det. Så nå er de forvirret for om de skal minne han på det eller ei (de mener tydeligvis ulikt), jeg er frustrert for at han tisser hver dag... og tissingen fortsetter sin vante gang;) Vi prøvde med smilemunn en stund, etter 5 stk skulle han få en ting. men han brukte jo 1 mnd på å få de smilemunnene...så jeg begynner likosm å lure på om det ligger noe i at han ikke kjenner det... ååååå...vet ikke hva jeg skal gjøre!!! Hva hadde dere gjort ift bhg? Skal prøve å få time hos en manuellterapeut (etter anbefalinger her inne) og se om det kan hjelpe. For er vel ikke så mye vits i å gå til legen å sjekke?
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Stakkar liten, sikker ikke greit for verken ham eller dere... Ta en liten tisseprøve av ham og ta med til legen for en sjekk da vel. En vet jo aldri, kan være han har en symptomfri uvi (symptomfri bortsett fra hyppig urinering mener jeg), tar ikke lang tid å få greie på svaret. Kanskje ikke så aktuelt i og med at det har holdt på så lenge, men skader ikke å sjekke enkleste utvei først. Håper det ordner seg snart ihvertfall
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 ...hyppig urinering og det at han ikke merker at han må på do, kan være to av symptomene ved uvi. Sånn, da fikk jeg frem det jeg mente :-/
*gruffalo* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2009 Ja, har tenkt på det. Men så har det vart så lenge...og så sier de at gutter får det sjelden... Men skader jo ikke å ta en tur til legen og sjekke det. Faktisk så syns jeg det luktet veldig av tisset han her en dag...veldig sterk lukt. Jeg vet ikke om det er et tegn, men jeg husker jeg reagerte på det liksom. Og i dag klaget han på tissen...men ikkje når han tisser... Nei, får vel ringe legen;)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Kjenner meg godt igjen - lurer på om vi også bør en tur til legen nå. I dag har det vært minst 10 uhell(!!) etter en ganske bra periode med "bare"ett eller to om dagen. Men vi var jo nede og sjekket i jula - kanskje det ikke slår ut fordi urinen aldri er lenge nok i blæra? Uvi er ikke bra, men det er nesten så jeg håper på det bare for å ha en forklaring... går til manuellterapaut, men tror ikke at det har hjulpet mye på tissinga.Vanskelig å si egentlig, siden det går bedre i perioder... Skjønner frustrasjonen i alle fall=)
NoDoubt Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Prøv manuellterapaut ja! Jeg kan vil nesten garantere at det hjelper! Om det tar problemet helt bort skal jeg ikke si, men at det vil hjelpe er jeg så og si skrå sikker på! lykke til:-)
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Hvis det lukter sterkt uten at tisset har vært lenge i blæra (som over natten f.eks) ville jeg definetivt forsøkt å få noen dråper til testing. Gutter får det sjeldnere enn jenter, men kan fint få det de ôg. Og hvis det er derfor han har hatt problemer kan det høres ut som han har hatt uvi en stund og da bør han ha en antibiotikakur litt kjapt. Manuellterapeut har jeg ingen formening om for jeg har aldri vært borti en. Tvi tvi ihvertfall, håper det løser seg på den ene eller andre måten. Må være frustrerende for sønnen din ôg detta her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå