Gå til innhold

bekymra her nå...noen som kan hjelpe litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ultralyd nå nettopp. En ekstra Ul fordi førstemann kom 5 uker for tidlig. så de har gitt litt ekstra oppfølging. Legen der sa at alt så bra ut, men at babyen var 15% under gjennomsnittet i vekst.

Men morkake, og tilstrømming gjennom navle, samt spark etc var som normalt. TOk en slik sparketest.

Skal likevel tilbake om 2 uker for å se at alt er bra og babyen vokser. Noen som har fått liknende beskjed som meg? er det grunn til bekymring tror dere? jeg skjønner hvert fall ikke selv hvordan jeg skal slappe av de neste to ukene til kontroll. Er i 35 uke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-15% er ikke mye. Du er jo i uke 35 og da er det forskjeller. Min baby nå er -5% og jeg er i uke 28 og blir fulgt opp videre pga av stor motstand i blodårene. Skal tilbake hver 14. dag fremover. Min forrige var -41% når han kom ut og estimert til mye mindre enn han var. Til -20% er ganske normalt. Husk at det trenger ikke å stemme heller. De er ofte større enn det som er estimert. Bra de følger deg opp slik at de kan sette igang eller gripe inn om babyen ikke får det den skal. Noe som det høres ut som den får. Ikke noe å bekymre seg om enda iallefall. Håper du klarer å slappe av. Ikke lenge igjen til du får treffe din lille. :)

Skrevet

hei...

helt enig i den over at det er ikke noe å bkymre seg over. eg var til kontroll i dag å min er minus 10 no, er i uke 30,5 i dag. å den var beregnet til 3100/ 3200 ved fødsel ;) å det var de veldig fornøyd med ;)

Skrevet

ingenting å bekymre seg for nei. fikk samme beskjeden og var kjempe bekymret, men det er bare at den er 15%mindre enn gjennomsnittet på en spes. kilo..jeg var 10% og han sa at da vil barnet være ca 3200 v fødsel. og det er helt normalt!! alt annet var jo bra så det er ingenting å tenke på. det blir det samme som på helsekortet ditt. den røde streken er gjennomsn. alt annet er over og under... om du skjønner hva jeg mener...litt vanskelig å forklare m å skrive....

Skrevet

å, tusen takk for svar. blei litt mer beroliget av dette. jeg har hele veien hatt en fin kurve på sf-mål, ligget helt i underkant av streken...sånn egentlig nesten på strek, men liksom under hvis dere skjønner.

Jeg selv var visst 2900g to uker over termin, så kan hende det er litt genetisk. Men disse legene klarer jo liksom å gjøre en utrygge likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...