Gå til innhold

litt ekkelt brev fra legen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

min pappa/stepappa er 65 år. de siste åra har han vært litt plaget med prostataen. det siste året har han vært oppe opp til 5 ganger om natta for å gå på do.

det siste året har han hatt akutt høy feber, vært sengeliggende 3 ganger og vært på sykehuset 2 ganger. han har tatt utallige prøver, men har ennå ikke fått svar. dette tar en evighet.

nå, rett før jul, fikk han et brev fra overlegen. der sto det så fint "kom inn får samtale 16.01.09"

vi har nå da, hele jula, vært litt urolige får hva dette kan være. han sitter selv med angst for kreft.

en venninne av mamma fikk samme brevet for 2 år siden og fikk konstantert brystkreft.

er så redd, så redd. han er så sliten om dagen også, er så ulikt han.

noen andre som har hørt om et linbnende brev?? vet dagen er her i morgen, men jeg er så redd. vet kreftpaienter kan reddes, men jeg vil liksom ikke at han skal gå igjennom dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner at du er engstelig, men det er jo helt umulig utfra brevet å fastslå hverken det ene eller det andre.

kan jo bare være at han vil informere, det kan være andre sykdommer, det kan være snakk om behandling etc.

Skrevet

På litt tynt grunnlag, så våger jeg å si at dersom det er

diagnostisert ondartet kreft, så ville jeg neppe tro at

legen hadde ventet så lenge med å evt starte behandling..

Jeg jobber som sykepleier og den førstehåndserfaringen

jeg har med kreftpasienter

(og det er som regel mennesker over 80 med enten

brystkreft eller kreft i prostatakjertelen) er at legen starter

behandling såsnart som mulig. Det virker for meg som om legene

handler etter prinsippet 'Ingen tid å miste' selv med såpass gamle

mennesker. (Skulle bare mangle, selvfølgelig!)

..jeg er på tynn is, men forteller bare hva jeg selv har erfart.

Håper på det beste for han og dere i morgen!

Skrevet

Jeg trodde de ringte direkte til pasienter det var mistanke om, eller konstantert kreft..Eller at de sendte brev om at de måtte kommme inn med en gang...

Jeg har selv vært til undersøkelse, og fikk opprigning fredagen og at det var funn på bildene og at jeg måtte komme inn mandagsmorgen..

Var uten tvil den jævligste helga jeg noen gang har opplevd. Heldigvis var dette falsk alarm, men på bakgunn av dette, trodd jeg de ringte og fikk pasienten inn med en gang.

Skrevet

Sånne beskjeder er alltid ekle...

Mamma fikk telefon fra legen på nyttårsaften, av alle dager...

Det legen sa var at det første hun måtte gjøre over nyttår var å bestille seg time, da legen mistenkte kreft i livmoren, evt binyrene..Kunne ikke hun ha ventet med den telefonen? Ingenting kunne jo gjøres de kommende dagene uansett..

Jo, takk skal du faen meg ha, kjære doktor. Det var den nyttårshelga!!!

Skrevet

Enig med der over,venter nok så lenge om det er kreft nei.

Fikk også et sånt brev her en dag.Har tatt blodprøver noen ganger nå og ventet på brev om svar på de siste.Og der sto det at verdiene fortsatt var høye om at de hadde satt av time til samtale.

Jeg tenker bare at om det hadde vært noe alvorlig så hadde de ikke latt det gå 2 uker...

Håper det går bra med han da,blir godt å få den timen overtstått.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...