StrøkenFrøken Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Gutten her er akkurat blitt 6 mnd, fått grøt på kvelden fra han var under 4 mnd. Har i noen uker gitt grøt både morgen og kveld, får vann sammen m grøt og mme etterpå. Nå i det siste har jeg begynt å gi ENTEN fruktmos og mme til lunch eller halvt middagsglass til middag. Men lurer på å gi begge deler, eller blir det for mange måltider så tidlig? Han spiser ingenting mellom kl 23 og et sted mellom 6 og 9. Syns også det nesten er for få timer i døgnet hans (når han er våken) til å gi 4 måltider, grøt morgen er kanskje ikke før 10, deretter lunch i 13tida ,middag 16tida (?) også har jeg pleid å legge han 19-19.30 og derfor fått grøt i 18tida, men da blir det jo veldig kort tid mellom middag og kvelds? Hva gjør dere andre?
Gulljenta mi:) Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Tror det er veldig vanlig å gjøre slik du gjør, evt.vet at det er vanlig å gi grøt i 19-tida og middag kl.16. Frokost i ni-tida og lunsj i 12.30-13.00 tida. Jeg har ikke begynt å gi 4 måltider ennå, men det er fordi jeg ammer en del ennå, hun får 2 måltider, middag midt på dagen og grøt til kvelden. Du kan gi fruktmos i tillegg. Mange som gjør det.
Chezka Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Vi begynte med grøt da lillegutt var 3 mnd, og nå når han er 4 mnd får han fire måltider: frokost/grøt, lunsj/grøt, middag/potet+gulrot+brokkoli, kvelds/grøt. Alle grøtmåltider får han et beger fruktmos sammen med grøten. Han drikker vann til alle måltider, og han er ikke noe glad i mme lenger, tar kanskje en flaske på seinkvelden før jeg sovner. Både han og vi er superfornøyde med dette, syns det er mye enklere å forholde seg til fast føde som måltider. Han blir mye mettere, han sover bedre og er mye roligere og blidere på dagen. Helsesøster syns dette er helt flott, bare for å ha det sagt ;-)
StrøkenFrøken Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2009 Takk for svar! Chezka; trodde jeg var litt tidlig ute med 4 måltider, men da er jeg kanskje ikke d da..hehe.. skal til hs på fredag og få det godkjent jeg og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå