Gå til innhold

litt angst her nå....

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff, jeg vet dette sikkert er litt teit, men var på ultralyd i dag og fikk vite at babyen er ca 4,1-2 kg. Har termin i morgen. Vet ikke helt hvorfor jeg, men nå sitter jeg her med gråten i halsen og har plutselig fått litt angst. Jeg selv var 3,3kg da jeg ble født 15 dager over termin og samboer var 3,8kg. Var derfor ikke foreberedt på at hun skulle være så stor....Nå har jeg ikke lyst til å gå en dag over termin, har bare lyst til å få henne ut så fort som mulig før hun blir enda større. Hadde sett for meg en enkel og grei fødsel, men aner ugler i mosen her nå.... Blir hun over 4,5kg får jeg ikke føde ved lokalsykehuset her heller, må på et større sykehus da.

Måtte bare klage litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er OFTE de tar feil i forhold til vektestimering på barna. Er det ikke snakk om 700g feilmargin da...mener det ihvertfall.

Det er jo ikke sikkert du må gå så mye lenger nå heller da.

Forstår deg egenlig godt da jeg har litt skrekken for å få store barn selv.

Kommer nok til å gå veldig bra!!

Lykke til.

Skrevet

Morsomt å se at det er flere som har samme nick som meg... hehe

Min førstefødte var drøyt 4200 gram, og det gikk helt fint. I "kampens hete" vil dere nok ikke merke om ungen er 3,5 kg eller 4,5. Selv venter jeg en unge som antas å bli mellom 4,2 og 4,5 kg, og bekymrer meg ikke i det hele tatt. Bruk heller energien på å nyte tida som gravide :)

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg var på sykehuset på tirsdag,og da sa legen at babyen mest la på seg på magen etter termin. Så hodet blir ikke noe større ihvertfall:) Håper det er til litt trøst

Skrevet

Hei!

Min var 4018 kg når han ble født og kom med armen først i tillegg!!!!

Og det gikk helt fint, bare en liten rift.

Så ikke bekymre deg! Jeg ønsker meg en 4 kg baby denne gangen også jeg, da er de så ferdige og fornøyde og sover mer:)

Så du får prøve å se fordelene ved det:) Ikke sikkert fødsel blir verre av den grunn, hadde en kort og flott fødsel jeg:)

Lykke til (og husk de kan ta veldig feil ved vektestimering - selv dagen før du føder!)

Skrevet

Det går nok bra skal du se:) eg blei litt forveten, du må sei ifra når du har født og hvor "stor" ungen din blei på ;) om de tok feil av veksten på babyen eller ikke.. Lykke til :)

Skrevet

det er flere som har hatt en fin fødsel når ungen har vært stor og verre v mindre barn... det er nok ikke så mye m hvor stor ungen er. kjenner ei som fødte setebarn og den fødselen gikk kjempefint. og der hvor barnet kom som vanlig var en tøff fødsel..

det kommer ikke an på str....hehe men det er masse annet som spiller en rolle i det her også.

så det skal nok gå så fint. les mye om hvordan fødselen går..så er du mer forberedt og slapper mer av.

Skrevet

Jeg hadde vel heller ikke vert så høy i hatten om jeg fikk beskjed at baby var over 4 kg, MEN nå har jeg vert på vekstestimering ved sist grav. 2 ganger med kun dagers mellomrom og der var det 600-800g forskjell. Denne gang fikk jeg beskjed i uke 32 at baby var litt over gj.snitt, det betyr at i teorien skal han være litt over gj.snitt ved fødsel alså over 3,6 kg. Dette har jeg liten tro på og har en følelse selv av at han blir litt over 3 kg. Og som nevnt over, er det vel hode som har mest å si på hvor vondt eller vanskelig det blir å få ut baby, ikke så mye vekt. Ta d med ro, d går sikkert kjempe greit men blir spennende å se vekt.

Lykke til

Skrevet

Jeg hører ikke til 3. trimester, men tenkte jeg kunne fortelle deg om min erfaring med vekt estimering!

Med min førstefødte... som blir 12 år i år! Var jeg inne på UL for å sjekke størrelse, fordi hun låg i seteleie.

Jeg fikk SJOKK!! De mente hun var 5 kg!!

Og det ble planlagt keisersnitt to dager etter.

Da hun kom ut, var hun 3940 g.....

Hun som tok henne ut sa bare, og vi som trodde det var en kjempebaby vi skulle ta ut. Vi hadde jo ikke trengt å snitte så langt hadde vi visst at hun ikke var større....

Jeg synes det var VELDIG stor forskjell. Men er glad for at jeg slapp gjennom en setefødsel jeg da!

Min jente nr 2 var 4,2kg, og det var ikke noe stort problem det. Alt gikk bra og jeg måtte bare sy et par pyntesting.

Lykke til!

Skrevet

For å roe deg litt så kjenner jeg ei som har tre barn, og et av de var 5 kg og det var hennes beste fødsel!!

Virker ikke som det spiller noen rolle hvor mange kilo babyen veier..

Lykke til! Det kommer til å gå bra!

Skrevet

tusen takk for trøstende ord jenter, det hjalp! :)

Går litt bedre nå, har fått fordøyd det litt.... fikk bare litt sjokk med engang :)

Man innbiller seg jo liksom at det er lettere å få ut en unge på 3-3,5kg, men som dere sier er jo ikke alltid det tilfelle. Får tenke positivt,så får det nå bli som det blir. Ungen må nå ut uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...