Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Jeg skal ha 1 års dag for sønnen min om ikke så lenge. Å er ute etter muffins oppskrift, og kake oppskrift som er for barn. Dvs lite sukker osv. Litt er det jo selvsagt.. Men vet det finnes muffins f.eks med mye frukt i osv.. Noen med noen oppskrifter?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Kan jo bytte ut sukkeret med fruktose eller hva det nå heter:) Har desverre ikke noen opskrifter akuratt her, men søk på nettet:) Finner mye der, lykke til med selskapet:)
*toppris* Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 bærmuffins:) slager i vårt 1 årsdag selskap... foreldrne ville ha oppskriften:) 100g margarin 1,5dl sukker (eller søtn.middel som tilsvarer dette) 2 egg 2,5 dl hvetemel 1ts bakepulver 3ss rømme 3 dl frosne bær. (jeg brukte coop sine bær, uten tilsatt sukker, lagde en med blåbær og en med skogsbær) smelt margarinen, ha sukker i en bolle og hell margarinen over. Tilsett ett og ett egg under kraftig visping. sikt i melet med bakepulver. Ha i rømme og rør til slutt i de frosne bærene forsiktig. fyll formen va halvfull. stekes midt i ovnen ved 200 grader i ca 15 min. (varierer)
*toppris* Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 sukkerfri gulrotkake: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift3614.asp kan jo ha fruktsalat? det hadde jeg også og smoothie:)
*toppris* Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 lagde også til godtepose med en rosin pk, litt kjeks og druer i;p som de fikk med seg når de skulle gå hjem... mens ungene lekte hadde de tilgang på "fruktfat" med eple, banan, drue, pære, kjeks og rosiner på det fallt virkelig i smak hos ungene:) tok det vel litt ut..men alle koste seg og det var ikke mye igjen etterpå
Mom2Two Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Vi bruker alltid å lage ordentlig mat i barnebursdager, vi, i stedet for disse pølsene som blir dyttet i ungene overalt. Folk er liksom hysterisk i forhold til sukker i den hjemmelagede kaken, men å dytte i dem pølser med masse ekkelt i eller andre hel og halvfabrikate er liksom helt greit.. Forstå det den som kan. Da er det faktisk sjelden de orker så mye søtt etterpå om man gir dem ordentlig mat først. Små mager osv. Men når jeg først lager kake osv., så lager jeg vanlige med vanlige mengder sukker osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå