Gå til innhold

For dere som liker gode krimbøker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...vil bare varmt anbefale den islandske forfatteren Arnaldur Indridason - hans bøker; Myren, Gravstille, Røsten og Vannet er virkelig i en annen klasse enn noe annet jeg har lest tidligere - knallbra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva handler de om da, og er det en serie?? jeg elsker å lese bøker og er veldig glad i krim. selv om de aller beste bøkene som jeg har lest ikke akkurat har vært krim. men det har vært nok av spenning i de. margit sandemo sine serier:):)

Skrevet

Takk for tipset :-)

Jeg leser alt jeg kommer over - he he.

Skrevet

Serie og serie...er samme peronene med, og en følger deres liv på en måte - men er avsluttende på den måten at krimsakene ikke fortsetter i neste bok. Er om en etterforsker på Island som heter Erlendur og hans kolleger. Det som skiller seg litt fra andre krimbøker er at det er en bakenforliggende historie med som gjør at det hele får mer dybde på en måte. Veldig fengslende! En hopper litt frem og tilbake i tid, mer eller mindre i alle bøkene - spesielt i Gravstille og Vannet er det en gripende historie vi følger paralellt med nå-tiden. Holder på den siste nå, Vannet, og her følger vi en gammel mann som tenker tilbake på tiden han studerte i Leipzig på 60-tallet under den kalde krigen - og det har en kopling med den saken Erlendur og kollegene skal løse. Veldig gripende og spennende!

Skrevet

Takk for tips! Et ekstra pluss at det var en forfatter fra Island! :)

Skrevet

Jeg syns de var kjedelige jeg.... Har lest to av de, Vannet og en til. Heg leser ikke fler. Nå er jeg ferdig med Stieg Larson, og aner ikke hva jeg skal finne på....

Skrevet

Skal teste ut disse :-) Ellers så kan jeg anbefale bøkene av den svenske krimforfatteren Camilla Läckberg. Kjempebra ! De går også frem og tilbake mellom fortid og nåtid og forteller to historier på en måte. Småbarnspappa i "hovedrollen". Hører mye om hans gravide kone og når barnet kommer. Og det er jo akkurat der jeg er også.. Kan absolutt anbefales.

Skrevet

Takk for tips, jeg elsker å lese bøker, spesielt krim, så tar gjerne i mot forslag :-)

Skrevet

oki, kanskje jeg skal prøve de da:)

Skrevet

Jeg har lest to bøker av Jo Nesbø nå.."serien" om politibetjent Harry Hole..Jeg har lest Snømannen og Frelseren.De er så vannvittg bra...jeg klarer nesten ikke legge de fra meg de er så spennende..skal få tak i de andre fra den "serien" og..Anbefaler de veldig=)

Skrevet

Har lest Camilla Lackberg sine bøker, jeg også - likte de veldig godt!

Den norske forfatteren Chris Tvedt sine bøker er også veldig bra - handler om en forsvarsadvokat fra Bergen.

Skrevet

Jepp, har lest alle Harry Hole-bøkene også, veldig bra de også:o)

Skrevet

Jeg synes Fresleren var utrolig dårlig! Tenker at den aldri hadde blitt publisert hvis det var et ukjent navn som hadde levert manuskriptet til forlaget.

Men de andre bøkene hans har jeg likt ganske godt =)

Forresten: Knut Falbakken har jo gått over til å skrive krim de siste årene, og det klarer han bra, så de som trenger krimtips bør sjekke ut Falbakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...