Gå til innhold

Blødning ved keisersnitt


Lille Linda

Anbefalte innlegg

Noen her som har tatt keisersnitt? Blør dere veldig masse enda. Nå er det 12dager side jeg fikk min lille datter via keisersnitt, og jeg blør ganske masse enda. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er nok normalt å blø endel etter keisersnitt ja. Jeg tror jeg sluttet å blø etter en 3 uker. Men det ble mindre og mindre. Gikk bare med truseinnlegg den siste uka i allefall. Men om du syns det er mye kan det være greit å ringe sykehuset å høre hva de sier.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My og my, har blitt mindre. Men er litt sånn klumpete og slimete innimellom. Får vente litt med å kontakte legen/sykehuset kansje, har jo bare gått 12dager siden jeg fikk lille jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

har hatt et ufrivillig hastekeisersnitt. Blødde ikke så mye på sykehuset og heller ikke da jeg kom hjem. Men dadet var gått nesten fire uker blødde det mye - mye mer enn på sykehuset. Nå har det sluttet (bank i bordet).

 

Hos legen fikk jeg forklaringen at det er et sår i livmoren, der morkaken har sittet. man kan tenke seg det slik at såret får en skorpe som faller av etterhvert. Alt ettersom hvordan den løsner kan man blø mer eller mindre. Hos meg blødde jeg ca 4-5 dager (mye) og de mente at det var skorpen som hadde løsnet.

 

Dessuten mente legen at jeg måtte belage meg på 6 uker før jeg kunne regne med at blødningene hadde stoppet helt - men da burde de ha stoppet - og det stemmer jo.

 

Videre fikk jeg beskjed om å være forsiktig med trening av magen med det første, fordi lagene som er kuttet innover gror mye saktere enn det ytterste laget fordi det ikke kommer luft til.

 

Vil gjerne ha mer informasjon hvis noen der ute sitter inne med noe lurt. Vær så snill å skrive - jeg vil gjerne begynne å trene litt igjen snart.....sitter her ufrivillig med stripe på magen (sukk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også ufrivillig hastekeisersnitt. Hvorfor måtte du ha det? Syntes jeg fikk lite informasjon på sykehuset ang såret og hvor lang tid det tok før såret grodde ol. Fikk du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt 2 hastenitt og en planlakt ks, jeg fikk vite den første gangen at man skal ikke løfte tungt, du får bare løfte babyen i seks uker, etter det kan man begynne å trene lett, såret gror ganske fort, men er helt grodd etter 6 uker. dette fikk jeg vite første gangen jeg tok ks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var hastekeisersnitt her også, og fikk heller ikke så mye info ang sår osv. Men kom meg veldig fort, så har egentlig ikke tenkt så mye på det heller. Har bare vært forsiktig med å løfte tungt før nå (jenta mi er 6 1/2 uke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...