Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Om dere får inn en pasient på sykehuset dere jobber på, vil dere da kunne se om denne personen har vært innlagt på andre sykehus og behandlinger han har fått der, eller har hvert sykehus bare tilgang på informasjon om en pasient som har skjedd på "sitt" sykehus? Huff, dette ble rotete, men håper noen forstår allikevel.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 når jeg jobbet på sykehuset leste jeg KUN det som var relevant i forhold til oppholdet. kan ikke huske at det sto noe om de andre sykehusene nei.. tror ikke det!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Sykehuset har papirer fra opphold på akkurat DET sykehuset. Dersom du blir henvist til behandling ved et annet sykehus vil sykehuset "ditt" ofte få kopi av notater/epikriser etter behandlingen. Dersom du behandles for 15 ulike problemstillinger over 15 år på 15 forskjellige sykehus vil ikke alle sykehusene få alle papirene - de vil bare ha de papirene som er relevant for dem. Dersom kirurgen på Ullevål trenger papirene fra et annet sykehus vil han få dem tilsendt, ellers ikke. Dette var også rotete, men håper du skjønte poenget mitt likevel
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Hjelpes, så jeg hadde skrevet feil og må forte meg å rette opp før noen skyter meg nå. Dersom en spesialist på et sykehus henviser deg videre til et annet sykehus vil ofte en journalkopi gå tilbake til henvisende lege. Sånn, da var det rett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå