Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Duo-test tas mellom uke 11-13,det er en tidlig UL og en blodprøve. På en UL i de ukene kan legene se om babyen har downs,det kan de som regel ikke på en normal UL i uke 18. Blodprøven viser hvor stor sjangse det er for at det kan være kromosonfeil ved babyen.
*toppris* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2009 aha, ok:) når skal/bør man ta en slik?
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Den må tas mellom uke 11-13. I et normalt svangerskap,får men ikke tilbud om å ta duo-test. Da må det være at mor er over 38 år,at man har fått et sykt barn i fra før,eller ha hatt ma eller mange sa.
*toppris* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2009 ok:) thnx... er det noe jeg da bør ta etter 2 sa?
Gjest ~Gravid og glad~ Uke 5 Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Det kommer ann på hva legen din mener,om det er normal sa eller ikke. Jeg tror at de fleste damer opplever sa,men det er ikke noe galt fordi. Jeg hadde sa også,men fikk ikke tilbud om duo-test før jeg ble gravid med en hjertesyk gutt for 3 år siden. Nå får jeg duo-testen hver gang jeg blir gravid. Det er bare3-4 år siden den kom til norge,man måtte til danmark for å ta den før. Ikke alle plasser som har den heller,vet at trondheim og oslo har den,og sikkert et par store byer til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå