Vannmann35 Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 om fødeplass... var hos helsesøster i dag og hun måtte ringe dem og sjekke, da jeg ikke har hørt et pip... De hadde ikke fått noen søknad som de kunne se, og jeg måtte ringe igjen i morgen. Dette innebærer for meg at jeg mistet den vanlige ultralyden som tas i uke 18-19, da jeg er 20+ 5 nå... Vil ikke få tilbud om fler. Utrolig kjipt! Trodde jo det var en viss automatikk i dette, at jeg ville få en innkallelse... Tenker på å ta privat ultralyd da - greit å vite at alt er ok. Noen som har opplev noe lignende?
AdrenaLine Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Jeg måtte faktisk sende to søknader til Rikshospitalet. De fikk ikke den første... Men heldigvis var jeg kjapp så alt ordnet seg. Kan de ikke gjøre et unntak og ta deg inn på ultralyd nå? Hvis ikke ville jeg spandert på meg en privat UL. Veldig koselig å hilse på nurket og sjekke at alt er som det skal.
mamsen2snart3 Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Det virker veldig rart at de ikke kan ta deg inn. Jeg fikk ikke ul før i uke 21 med min minste som er 15mnd nå. Vet de har veldig stor pågang på ahus så de klARer sjelden å innkalle alle rundt 18 uker. Jeg ville forlangt å få en ul der, det er tross alt gratis mens privat må du jo betale selv. ER JO IKKE DIN FEIL AT DE ROTER OG GJØR FEIL, ER DET VEL? lykke til ihvertfall.
Duggfrøken Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Det er vel legen din som har gjort en glipp da og glemt å sende søknad for deg kanskje? Om det er så har jeg krevd at de hadde sendt deg til UL et sted der de har ledig time. Du har jo krav på UL!
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Det kan da ikke være slik at du har gått glipp av sjansen din. Jeg fikk avslag fra Ullevål for litt siden og ble sendt videre til asker & bærum sykehus. Der fikk jeg time og fødeplass i løpet av noen få dager. Du må uansett få fødeplass og kan de gi deg det så kan de gi deg ultralyd. Jeg tok det veldig tungt med avslaget så jeg skjønner at det føles kjipt men det ordner seg nok hvis du klarer å stå på litt. Ikke gi deg! Lykke til! Gled deg til du får se babyn din )
AdrenaLine Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Hei Brummelisa, Jeg hadde plass både på riksen og ullevål og sa igår fra meg plassen min på ullevål. Men sjansen for at vi ligger likt og du kan komme deg inn på ullevål og ta plassen min er vel minimal... Jeg er 14+5 i dag. Verdt å si ifra i hvert fall
Vannmann35 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2009 Ringte Ahus i dag og de kunne fortelle at de faktisk hadde stengt i mai og juni... Jeg har termin 31. mai... Altså er jeg blitt overflyttet til Asker & Bærum sykehus. Ringte de i dag, og jeg fikk ultralyd 2. februar, men de ba meg ringe innom før i tilfelle det dukket opp en ledig time før. Det ordnet seg i alle fall til slutt, og jeg gleder meg til ultralyd :-) Eneste ulempen er at jeg jo faktisk bor i Oslo, og ikke akkurat gleder meg til å måtte kjøre helt til Asker & Bærum sykehus.... Mulig det ikke er så langt unna som jeg ser for meg da...
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 eeeeeeh, A-Hus STENGT i mai/juni? JEg tror du er spik spenna gæærn jeg!!! Jeg har fått fødeplass der, og har ikke hørt et kvekk om stengt! De er landets største sykehus og kan ikke stenge fødeavdelingen... Jeg tror den du har snakka med har forsynt seg grovt av medesinskapet...hehe
Vannmann35 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2009 Det var det jeg fikk beskjed om... Så søknaden min var videresendt... Ikke vet jeg... Kanskje hun mente det var stengt for flere søkere?! Vel, søknaden min var i alle fall havnet hos Asker og Bærum Sykehus, og jeg har fått plass der :-)
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Ja, det kan jo hende hun mente, for jeg har lest at de har bomma kraftig mtp barselsenger. fra 42stk til 28stk eller noe... Jeg har iallefall fått plass der vet jeg Thank god, for jeg hadde styrtfødsel sist, så jeg tror neppe at jeg har tid til å dra på noen andre sykehus når riene først setter i gang...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå