flypapir Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Har termin i morgen, så spurte om hun kunne sjekke modning. Hun prøvde, men fant ikke engang mormunnen!:S For meg betyr det det samme som om fødselen er laaaangt unna. Gikk 15 dager over sist og har liten lyst til å gjøre det samme igjen... ...og med den kontrollen forsvant også troen på bringebærbladkapslene og modningsakupunkturen.... *synes synd på meg selv*
mammaen til 2+1 Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 bringebærbladkaplsler fremskynder ikke fødselen på noen måte. de bare styrker livmoren slikat fødsel bli lettere. Ikke ta timen i dag så tungt. Det har ikke så mye å si hvor moden du er for det kan forandre seg på en dag eller to. Får du rier er fødselen i gang. og da blir du moden på et blunk! Jeg ble fortalt av JM at jeg var dagsventene omtrent i uke 34... da var jeg ikke noe spes moden. Men pga av at modningne kan skje fort. Nå er jeg i uke 38 og venter enda.. heldigvis. Så ingen kan vita når fødselen skjer..
flypapir Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2009 Nei, vet at de ikke fremskynder fødselen, men de skal vel bidra til modningen?! Mister bare helt motivasjonen. Har overbevist meg selv om at denne fødselen skal gå sååå mye bedre enn den forrige, men klarer ikke helt å se for meg det akkurat nå. Må vel bare prøve å tenke positivt, for det kan jo endre seg raskt som du sier.... Godt at du har din lille imagen enda. Er det ikke typisk om du i tillegg blir å gå litt over tiden?!
mammaen til 2+1 Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 jo har tenktpå det.. siden jeg ble forberedt på å føde såå tidlig.. går sikkert max over!! =) Nei bringebærkapslene hjelper ikke på modning en gang. Men det de derimot hjleper på er at riene får mer efekt.. så når du først får rier.. så blir de mer effektive.. =) Skjønner godt at du blir motløs av JM timen i dag.. men jeg tror ikke at modning har så sinnsykt mye å si.. for alle legne sier jo at så fort riene kommer skjer alt. Jeg har foresten kjent etter litt selv oppi der.. og noen dager er den langt fremme.. noen dager langt bak.. en dag i sist uke var den nesten helt utflatet...og så neste dag var den trukket seg litt sammen. Så jeg VET at den forandrer seg fort! Hørte om en stakkers her inne for ikke så lenge siden som trodde at fødsel var i gang. Var på sykehuset og sjekket åpning da var det 3 cm.. de reiste hjem.. neste gang de skjekket var den gått ned til 1 cm om jeg ikke husker feil.. men ble fødsel til slutt på dem da.. =)
flypapir Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2009 Uff, det må være skikkelig nedtur... Jeg trodde at når det først hadde begynt å skje ting, så gikk det ikke tilbake, men så feil kan man visst ta. Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet. De små kommer jo (forhåpentligvis) når de er klare for det uansett!
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Usj, skjønner godt at du er litt skuffet nå Marte! Men men, jeg krysser fingrene fortsatt at han kommer snart!!! Trøste klem til deg!!
mammaen til 2+1 Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Når de ordentlige riene er i gang går det kun fremover.. =) tror du har babyen din i armene dine før du vet ordet av det.. =) er vert det når h'n kommer uansett når.. =)
flypapir Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2009 Takk for trøst May-Britt. Blir litt motløs her gitt... Får håpe det dukker opp noen skikkelige rier hos oss om ikke så altfor lenge. Begynner nemlig å bli klar for litt smerter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå