Gå til innhold

Dumme førstegangsmødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kusine er gravid for første gang, og de fortalte det til noen venner og nær familie allerede i uke 4... Så blir de fornærmet når noen av disse (selvsagt) forteller det videre til andre.

Man har jo selv ansvaret for å ikke si noe før man vil det skal ut, ikke sant? Nesten så man kunne ønske at de opplevde en SA bare så de fikk se hvor dumme de er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper ikke jeg kjenner deg, HI....makan til innstilling.

Skrevet

SA er ikke straff for at man sier noe om graviditeten til noen i en tidlig fase!!

Tror heller det må være fint at noen vet det, for da har man noen som vet om det og som kan gi støtte hvis noe kunne gå galt!!

Skrevet

Dette var helt seriøst...

Skrevet

hæ??

vettu.. jeg sa det ganske tidlig med de 3 yngste barna mine (ca uke 8) rett og slett for vist jeg fikk en SA så ville folk skjønne hvorfor jeg var trist..

du har seriøst ikke noe med når de forteller, eller vil at dere skal holde det hemmelig!!

husk de er super spente!! å du mener du har rett på å ødelegge for de??

stakkar deg, du må være et trist menneske!!

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke en straff, men det hadde kanskje vært en tankevekker?

Skrevet

He he, ja hun hadde sikkert laget drama hvis hun mistet også. Alltid noe.

Skrevet

Sa er ingen straff. En graviditet er jo noe man vil dele med sine nærmeste. Og jeg skjønner godt at de blir litt sure vis de forteller det til alle og enhver.

Er du sjalu på kusinen din?

Skrevet

Nei, så forferdelig og grusom innstilling du har, HI!!! Hvorfor skal en straffes for å ville dele den gledelige nyheten med noen få nære??? SKAM DEG!!

Skrevet

Jeg fortalte det også tidlig til familien og til de nærmeste vennene med tanke på at hvis jeg skulle oppleve spontan abort, så ville folk ha skjønt hvorfor jeg var trist.

- betyr det at jeg fortjente spontan abort, HI??

Skrevet

He he, nei absolutt ikke. Har de barna jeg ønsker meg. Blir bare irritert på alt dramaet rundt henne - skulle tro hele verden var interessert i den babyen.

Skrevet

hvor dum er du egentlig?

Vet du om de har prøvd lenge?

Kan det være ting som ligger bak her du ikke vet om?

Vi har prøvd en stund nå, og det vet våre nærmeste om. Vi kommer også til å fortelle våre nærmeste det når jeg engang blir gravid, fordi det da ENDELIG klaffer.

Men det gir dem ingen rett til å fortelle det til andre, før vi sier det er ok???

Man bør hvertfall aldri fortelle deg noenting skjønner jeg, for da forteller du det videre - siden det allerede er sagt høyt og ikke bare tenkt.

Skrevet

Synes ikke du HI at det er godt og få hjelp hvis man sliter med noe?? Kan være hva som helst!!! Vi mennesker er forskjellige, og mener det bør være opp til hver enkelt når man vil dele gleden med andre:) Sa det selv ikke før i uke 12, men synes det er fint når noen sier det tidlig også, det er deres valg!!!

Skrevet

Hvis man forteller det til mer enn 10 stk bør man forvente at det kommer ut. Alt annet er naivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...