Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Lille prinsen vår blir 7 mnd. denne uken ( 5 mnd.ukorr), Tiden har flydd avsted, og vært en sann glede ) Det er fortsatt en glede, men for et par uker siden ble nettene våre lange og harde. Jeg er mer sliten og trøtt nå enn da jeg måtte opp å amme hver 3. time! Problemet er ikke å få prinsen til å sovne i 20-tiden på kvelden, da er han trøtt og sovner relativt greit, med magen full av grøt og melk (han sover på eget rom nå, og overgangen til eget rom gikk fint). Problemet er at han våkner i 2 tiden hver natt, og er da utrøstelig. Vi har prøvd alt, men han roer seg ikke, og det ender meg at jeg har en urolig baby ved siden av meg i sengen. Det bidrar til at ingen av oss får sove så godt om natten. Dette begynte å komme litt før vi var på 6 mnd, kontroll, men ikke på langt nær så ille da som det er nå. Uansett, forklaringen jeg fikk den gang var at premature kan ha problemer med å roe seg om natten, og å finne gode søvn mønstre. Mitt spørsmål til dere er om noen har opplevd noe lignende, og evnt. hvilken løsning som fungerte for dere. Vi har fått time på helsestasjonen nå, for jeg var desperat, og de skjønte at jeg trenger å få sjekket om det kan være noe galt. Men vi fikk time først på mandag, før det skal vi komme oss gjennom helgen...da kan heldigvis mannen min hjelpe til om natten også... Men fårn jeg høre om noe vi ikke har prøvd, prøver jeg det gjerne. Lille prinsen er forøvrig en meget fornøyd kar på dagen, og tar seg da de lurene han skal. 2 tenner har han også fått, men jeg kan ikke se eller kjenne at det er noen flere på vei for øyeblikket.
To prinsesser Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 hmm høres ut som noe lignene vi har her:P Jenta vår er 8 mnd (korrigert 6 mnd) Hun begynnte å sove gjennom hele natta når hun var rundt 2 mnd men nå så bare tuller hun om natta.. Skal plutselig ha mat hver 3 time omtrendt (enda hun får jo mer mat nå osv. pluss at hun har våken perioder oxo.. har prøvd ganske mye nå men ingenting hjelper ennå Ellers er hun snill om dagen og glad og fornøyd osv!!
Noah 08. Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Har også et lignende prob. me min gutt,han er snart 9 mnd...7 mnd korr. sov igjennom natta fra ca 5.5 mnd -ca 7 mnd. så begynte han å våkne både 1 og 2 ganger hver natt,kan være våken fra 15 min -2 timer.....d pågår enda...vet ikke helt hva jeg skal gjøre,skal på kontroll i slutten av mnd. håper på noen gode råd der...blir også mere sliten nå enn da det var nattspising..er alene med han å har permisjon enda,så sover meg en dupp på dagen etter di verste nettene..
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2009 Ihvertfall godt å vite at vi ikke er de eneste som sliter. Jeg registerer også at vår lille prins nå de siste dagene ikke er så fornøyd med kveldsgrøten sin. Og når han får flasken er han sikkelig glupsk, så han får nesten ikke ned noe uten å hoste. Virker som han jobber med noe, han er sikkelig stressa ihvertfall, og man skulle jo da tro at det var deilig å sovne slik at han fikk slappe av. Ja, ja...hvis vi klarer å finne på noe som hjelper, så skriver jeg det her! Og skulle noen andre ha en god metode som funker, så hører jeg gjerne om det...
To prinsesser Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Kan skrive det her jg oxo visst jg finner ut av det:)
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2009 God formiddag. Nok en natt er overstått. Nå er det heldigvis helg, så pappa'n kan bidra mer om natten. Han skal jo ikke på jobb i helgen. Deilig å få mulighet til å slappe litt av. Men jeg satt her og leste på "småtroll 0-1", der var det en som foreslo å ta på babyen babysafe (uten å binde fast), det hadde hjulpet på hennes baby som våknet om natten. Så det skal vi prøve i natt! Men i dag skal vi feire at lille prinsen har blitt 7 mnd.!!! Som tiden har flydd, og som han har vokst! Han er faktisk likestor som de to andre babyene i barselgruppen ( de var fulbårne). Nå ser vi det bare på den motoriske utviklingen at han er prematur, og selv på det motoriske gjør han stadig fremskritt ) Bare denne uken har han blitt mye mer interesert i å ligge på magen, og faktisk prøve å leke mens han ligger på magen! Vel, vi lar høre fra oss igen, etter nattens utprøving
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2009 Natt til søndag prøvde vi å la lille prinsen sove med babysafe. Vet ikke helt om jeg vil kalle det en suksè, jeg var oppe ca. hver time mellom 1 og 4 for å roe ned og gi smokken til prinsen vår. Etter klokken 4 orket jeg ikke å stå opp flere ganger, og tok med prinsen inn i vår store seng, der byttet vi på å passe på, slik at en av oss fikk hvile litt. Vi prøver med babysafe igjen i natt. Allerede har lille prinsen gitt lyd fra seg et par-tre ganger, det virker virkelig som om han plages av noe....
Enknerteiertogenspire Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Hei! Min gutt er nå 10 mnd, 7 korrigert. Han har i likhet med deres barn hatt gode søvnvaner fram til ca 6 mnd, etter det har han tullet både dag og natt. Vi har hanglet oss igjennom noen mnd nå, men bestemte oss for å sette inn støtet forrige uke. Vi har begge lest og lært oss metoden på sovecoach.dk, og det funker!!! I to netter nå har han klart å sovne av seg selv etter oppvåkningene. Les og se om det er noe for dere. Lykke til:)
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2009 Fredag kveld, lille prinsen har sovet en hel natt denne uka, og det er egentlig fantastisk. Vi har vært på helsestasjonen 2 ganger denne uka, legen der mistenker melke allergi, det kan være grunnen til de slitsome nettene våre, lille prinsen har rett og slett veldig vondt i magen. Nå skal det sises at han også har begynt å bæsje i snitt 4 ganger pr. dag, så det er også en av grunnene til at legen mistenker allergi. Ikke vet vi helt, men til spesialist skal vi, fikk time der i slutten av februar. Frem til det er det bare å håpe at lille prinsen sover noen hele netter slik at vi får hvilt ut litt innimellom....
To prinsesser Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 Hallo:) Åssen er nettene deres nå?? Nettene her er et sant he...... Våken omtrendt hver time. Og bare kødder.. Lurer litt på om hun kan ha vondt i magen for inatt ville hun ik ha flaska med melk heller. Legger henne i 19 tiden og hun sovner med en gang. Sover en liten lur på formiddagen og det er som regel alt:P Vil ik sove mer og er blid og fornøyd resten av dagen:) men i 23-24 tiden begynner mase og holder på til 04 om natta. sover visst jg er heldig halvannen time imellom. Hun får en flaske melk da i 23-24 tiden og våkner og griner da helt til 04-05 tiden. er ganske trøtt nå for mannen i huset her har brøytevakt og har snødd mye her nå oxo er jo han på jobb på dagen så jg må opp hver gang. pleier å få sove i helgen men har jo ik fått gjort det nå da:P Nå skal vi opp på hytta vår på fjellet å håper hun kanskje sover bedre i fjell luften:P Er jo lov å håpe:D
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2009 Ja, nå har helsesøster blitt litt bekymret for lille prinsen vår. Vi har fått henvisning til spesialist, da det mistenkes melke allergi. Men det er jo vente tid på time, så frem til vi har time har vi fått klarsignal til å prøve å kutte melk fra kosten til lille prinsen. Vi begynte på mandag, så jeg er spent på om det vil gi resultater, foreløpig har vi trappet ned, så i morgen blir første dag helt uten melk og melkeprodukter. Men som om ikke det var nok, er helsesøster litt bekymret for hodeomkretsen til lille prinsen. Hun synes den har økt litt raskt. Derfor venter jeg i dag på telefon, for å høre hva legen på helsestasjonen mener, om det er grunn til bekymring og oppfølgning. Uff...også lille prinsen vår som er sånn en go'gutt da...litt trist at man skal måtte bekymre seg enda mer ekstra når alt så ut til å gå så bra. Men det er likevel godt å vite at alt blir sjekket. Så selv om natte søvnen fortsatt ikke er så god, så jobbes det ihvertfall med å finne ut om det er noen grunn til dette.
Vivan Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 Lykke til med kontrollen av lille prinsen. Håper alt er bra. Bra de tar det alvorlig uansett sånn at man får sjekket opp i det! Må bare skyte inn at vi også har fått søvnproblemer i heimen her også, men da etter 10 mnd! Før det har vi stort sett kunne sove hele natten. Men det som er med oss (tror jeg), er tannfremmbrudd som har gjort at hun har våknet oftere i det siste. Også skjer det så mange netter på rad at det blir til en slags "vane". Så når tennene ikke er så vonde lenger så fortsetter allikevel urolighetene på natta! Det er i hverftall min teori her nå. Tulla legges 20 og sov før 12 timer. Nå våkner hun rundt midnatt og kan være våken en time. Skriker. Bare mamma er god nok. Pupp. Deretter i 5 tiden. 7 tiden. Før vi tilslutt står opp rundt 8.. Når hun våkner nå så er det krevende å legge henne igjen (i motsetning til før hvis hun noen ganger våknet på natta) Nå sovner hun ikke før vi omtrent står og holder henne på hodet/stryker på kinnet. Hvis ikke er det forferdelig til skriking! Det sliter oss ut! Så vi må jo lage en plan på hvordan vi skal forholde oss fremover, og holde oss til den! Skal få tak i boka til Sovekarin.. Noen erfaringer med den noen?
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 4. februar 2009 Har fått et svar, ingen grunn til bekymring pga. hodeomkretsen. Lille prinsen har vokst mye på kort tid i det siste, så legen mente at så lenge hele kroppen vokser var det ikke noe å bekymre seg for. Jiippiii...en bekymring mindre :oD Virker også som melkeerstatningen kan ha hjulpet magen til lille prinsen, bleie nr. 3 i dag indikerte at magen ikke er fult så hard, men heller ikke kjempe løs (vi har hatt begge i det siste). *krysser fingre* for en løsning, og retur av deilig og lang nattesøvn for oss alle .o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå