Gå til innhold

Stakkars lille jenta mi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er snart 8 mnd og har nå hatt omgangssyken i en uke.. Var hos legen for et par dager siden og hun er ikke uttørret (selv om hun ikke får i seg mer enn ca 500 ml væske pr dag). Kaster opp ca en gang om dagen + og har et par diarebleier pr dag. Allmentillstanden hennes er bra, selv om hun er mindre aktiv enn vanlig.. Legen sier jeg bare skal avvente og se om hun blir uttørret eller blir verre.. er selvfølgelig viktig å få henne så mye væske som vanlig, men ikke enkelt da hun spytter alt ut igjen.. Er det vanlig at de kaster opp så lenge? Noen av dere vært bort i det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, sara har hatt et par perioder hvor hun kasta opp bittelitt hver dag, tror de varte i et par uker.

spyet minna litt om gulping, men konsistensen og ikke minst lukta, viste at det var oppkast.

var også hos lege, som lyttet på tarmene, og fant ut at alt var i orden.

merkelig, men det gikk da over.

ville gitt snuppa di litt idoform, åpne et par kapsler og bland det ut i grøten, så kommer nok iallefall diareen til å gi seg!

Skrevet

Jenta mi hadde omgangssyken første gang når hun var 1 år. Da gikk hun ned 4 kg!! Noe som er ekstremt mye når hun kun veide 12 kg. Men men var hos legen, han kunne seff ikke gjøre noe, annent enn å råde meg til å få i henne nok væske. Men ungen ville jo ikke ha noen ting :(

Legen sa jeg burde prøve å gi henne saftis, mye væske+ at det smaker godt. Ikke mors drøm å gi til en baby, men heller det enn sykehusinnleggelse. Så jeg ga henne saftis, å det spiste hun! :)

Så da gikk det 1-2 døgn og hun var mye bedre og fikk matlysten tilbake.

Skrevet

Prøvde å gi henne saftis i kveld, og uttrykket i ansiktet hennes var ubetalelig :-) hehe, hun fikk ikke i seg så mye, men noe er vel bedre enn ingenting.. Takk for hjelpen :-)

Skrevet

Hei :)

ville bare gi deg et lite tips til, det er noe på apoteket som du kan blande med væske som gjør at de lettere holder på det de får :) husker dessverre ikke hva det heter, men gå å spør om råd på apoteket de vet jo hva det heter :)

Skrevet

GEM, ja... har laget det hjemme (1 liter vann, 3 ss sukker 1/2 ts salt). Smaker ikke bra, så det vil hun ihvertfall ikke ha.. heller ikke saft, farris med eplemost, eplejuice, vann.. Da er det ikke så enkelt.. Men hun tok til seg 150 ml melk til kvelds som ikke kom opp igjen, så satser på at hun er på bedringens vei :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...