Gå til innhold

Hjelp - kuler på halsen/nakken

Anbefalte innlegg

Skrevet

På siden av halsen, nesten helt bak i nakken, oppdaget jeg for noen dager siden en kul. Den var litt øm, og jeg trodde det var en muskelknute så jeg har massert en del på den, følte at den ble litt mindre da men tror egentlig det bare var innbilning. Ble i alle fall veldig ømt. Når jeg har kjent bedre etter så er det flere små kuler, nesten som små erter. Er ømt men mest fordi jeg har "trykt" mye på disse. Oppdagen nå også at jeg har slike kuler på begge sidene av nakken. Hjelp - noen som vet hva dette er? Her slår selvfølgelig paranoian og dødsangsten inn med en gang! Har null erfaring med lymeknuter og slike ting, kan det være det?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sitter de langt inne, eller er de mer overfladiske?

jeg hadde det samme som deg, ømme kuler. da de ble flere, og det var mye ømt, gikk jeg til legen, som regna med at det var noe fettkjertelgreier, og ikke lymfe (siden de var litt overfladiske-ligger rett under huden)

ikke farlig, og det går over av seg selv!

jeg har hatt mine kuler siden før jul, og håper de blir borte snart.

Skrevet

Jeg har et par sånne fettkuler eller hva det kalles på halsen.. de har vært der i noen år, og er helt ufarlig.. men er du beymret er det jo ikke værre enn å kontakte lege :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...