Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører og leser over alt at man skal nyte at man gløder og er vakker i svangerskapet, men dette er bare bullshit, iallfall for meg!

Jeg har bare hatt noen få kviser i starten av tenårene, men disse graviditetshormonene liker ikke huden min noe særlig, gitt!

Har blitt godvenn med foundation og pudder (selvom jeg aldri føler resultatet er så kjempebra) og jeg har kviser i tinningene, på ryggen og brystet, noe jeg absolutt aldri har hatt før!

Er så irriterende...

Gir dette seg etterhvert, eller må jeg belaget meg på å være plaget med dette til babyen er ute?

Er det bare meg som føler meg skikkelig stygg og ufresh for tiden? Og er det noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, du er ikke alene. Har roet seg for meg utover i svangerskapet, men dette varierer visst veldig fra person til person. Kom urenhetene tidlig hos deg?

Ansiktsrens etterfulgt av toner er en fordel.( morgen og kveld) No spotgel tørker ut urenhetene. Og skrubb gjerne etter rensing en til to ganger i uka. Husk å bruke produkter som er tilpasset din hudtype. Som oftest får man fet hud under graviditet, men kan selvfølgelig variere. Lykke til.

Skrevet

Jeg også hadde uren hud helt fra rett før jeg ble gravid og til nå nylig. Det har gitt seg noe nå nylig. Nå er jeg i uke 16. Tror alt dette er veldig individuelt, men generelt tror jeg det blir bedre for de fleste utover i svangerskapet.

Men du gløder nok og er vakker uansett. Mange sier vi får et spesielt glimt i øyet og har en flott holdning som gravide. Vi tar det vi får, hæ?

Lykke til. Håper det gir seg snart!

Skrevet

Kjenner veldig til det du sier!! Jeg har ikke være plaget med kviser i ansiktet (selvom jeg hadde masse kviser da jeg var i puberteten). Men nesten med en gang etter jeg fant ut at jeg var gravid fikk jeg masse kviser/utslett på brystet. Dette roet seg litt etterhvert så nå er det ikke så mye men ryggen min er HELT FÆL!! Uff, føler meg ikke veldig fresh nei...

For meg har magen begynt å komme men ikke mye nok enda til at andre ser det TYDELIG at jeg er gravid. Så føler meg bare litt sånn halvfeit og kvisete og håret mitt ser ikke ut. Derfor har jeg bestilt frisørtime til helgen. Det hjelper iallfall for meg å ordne meg på håret en gang i blandt - da føler jeg meg alltid bedre.

Denne svangerskapsgløden har ikke helt kommet til meg føler jeg, MEN jeg satser på den kommer nå som formen blir bedre! :)

Skrevet

Jeg var plaget av kviser gjennom heeele ungdomstiden min,og til dels i voksen alder også... Men har de siste årene egentlig hatt fin hud-iallefall ift hva jeg hadde! Nå var jeg også ekstremt plaget,og svært lite som hjalp av div.hudprodukter.

Regnet med at når jeg ble gravid,så kom sikkert elendigheta tilbake for fult...og jeg hadde rett,men jeg synes selv jeg har vært heldig,og har kun hatt kviser på ryggen + litt nupper på brystet. Håper virkelig at det roer seg,men er halvveis nå,og det ser så og si like ille ut :/ Trøster meg med at det (enda?) ikke har kommet i ansiktet,og det de forsvinner når knøttet er ute!

Skrevet

uff,er ikke noe kjekt å bli plaget med uren hud. jeg har sluppet unna,men kan tenke meg at det har med at jeg har gode produkter,og bruker de jevnlig.

ta en tur til ett parfymeri,hudpleier eller bodyshop. jeg bruker dermalogica sine produkter og litt fra bodyshop. seaweedmasken derfra etter fulgt av toner og mattende krem er kjempe!!! det samme dermalogicas dermal clay cleanser,skin prep skrub og active moist. er knallgode!!

mineralsminke har også gjort min hud mye finere enn tidligere,begynte med id for 4-5 år siden.

Skrevet

Ikke bare du som har dette nei, jeg har fått ryggen full av kviser og "kuler".. Ikke noe særlig nei, og ubehagelig er det også.. Har begunt å få litt på brystet også, og har litt i ansiktet.. Er i uke 18, og ser ikke ut som at dette har tenkt å gi seg med det første..

Skrevet

Samme problem her (-og jeg bruker "riktige" produkter for min hud, har plettfri hud til vanlig....).

Hadde det slik i forrige svangerskap også, kvisene poppet ut over natten. Ikke sånne små uskyldige, men store, harde, røde, hissige byller. Fikk faktisk spørsmål på jobb om jeg var syk, og om det var en slags infeksjon jeg hadde fått i ansiktet. Da hadde jeg brukt litt tid på å dekke over det verste :( :( Den nedturen!

Det gikk heldigvis over, da kroppen hadde vendt seg til graviditeten. Fikk sjokk dagen etter fødsel, hadde kviser over heeele ryggen og brystet. Husker jeg gikk og følte meg dritekkel i noen mnd etter fødsel, før det gikk over av seg selv.

Er gravid med nr 2 nå, og har fått fire tydelige kviser, på veldig tydelige plasser, i tillegg til ryggen som er dekket....Prøver å trøste meg med at det helt sikkert går over snart.

Har begynt å ta til solarium i ren desperasjon, ikke bare er det deilig, men håper det vil tørke ut litt kviser i tillegg til gi meg litt "glød".

Den seedweed-masken som nevnes over tror jeg at jeg også skal gå til innkjøp av, så lager jeg meg en liten spa-avdeling på badet, så føler jeg meg litt bedre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...