Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Alltså vasker dere alle rom samtidlig,støvsuger dere alle rom vær gang,flytter dere frem masse ting, og hvor ofte tørker dere støv og vasker bad/wc ? Sambo tror at jeg gjør husarbeid for at jeg synes det er så utrolig gøy,han spurte meg rett ut om jeg synes det er morro og vaske hus. Selvfølgelig er det ikke noe jeg gruer meg til men jeg gjør det helst for at jeg liker et ryddig hjem og ikke for at det er så himmla gøy Jeg vasker alle rom i leiligheten 1 gang i uka, flytter ikke frem tv benk,sofa og slike tunge ting men gulv lamper og avis kruver ol flytter jeg på. Støvsuger alle rom annen vær dag,vasker bad/wc 2 ganger i uken, & tørker støv 1 gang i uka. Vill tro det er helt normalt det ?
Chris&Alex♂♂ Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 jeg vasker hver helg. har 3 etager hvor kjeller ikke er helt ferdig, så slipper å vaske der ennå. hehe. men gjør det slik. - rydder alle rom så det er helt strøkent setter på oppvaskmaskin og klær om det trengs. tar av på alle sengene. - så begynner jeg øverst. - vasker badet, tørker støv og støvsuger. - så nede, tørker støv og støvsuger. - så vasker gubben alle gulv. (det er hans jobb) har rutine og rekkefølge på alt. begynner og avslutter med støvsugingen på samme sted hver gang. aner ikke hvorfor det har blitt sånn. men å begynne i et annet rom enn jeg pleier blir så rart. hehe. jeg er kanskje litt pirkette, men har ikke støv på hjernen for det. jeg tørker støv oppå bilder, speil, på dørene, inni lekehyllene på rommene til gutta osv. da jeg støvsuger tar jeg alltid oppå listene også, under tv benk, og glasskap, skjenk i stua, under sofaen og sånn. men jeg får støvsugeren under alle møblene da. ellers har jeg håndstøvsuger på stativ som jeg pleier å bruke hver dag. den er så grei å dra over med. noen ganger støvsuger jeg hele kåken en gang extra utenom helgen, men da tørker jeg ikke støv og sånn. drar over badet etter behov. men uansett vi har også våre hybelkaniner på besøk innimellom for det.
Kamomille Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Her gjør vi iallefall MYE mindre. Ordner huset hver fredag. Da tørrmopper/støvsuger vi alle gulv, vasker badene og tørker støv. Gulvene vaskes sjelden med unntak av bad og kjøkken. Jeg flytter ikke flrem alle møbler osv - kunde som er lette og flytte. Storrengjøring med flytting av møbler osv gjør vi bare et par ganger i året!! Jeg støvsuger i tillegg kjøkken og gang ganske ofte - gjerne annenhver dag. Der blir det jo mye sand og smuler:)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Vi støvsuger to-tre ganger i uka. Hater å ha det støvete og bøssete på gulvene :/ Vasker ikke fullt så ofte må jeg innrømme, egentlig veldig sjelden, med unntak av badet og kjøkkenet da. Tar det etter behov.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Jeg syns å støvsuge annenhver dag er mye.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Nå jobber jeg, så blir ikke så mye tid til sånt.. Men prøver å støvsuge stue og kjøkken hver dag. Tørker støv et par ganger i uka.. badet vasker jeg annenhver dag (går over med klut på vask og do, ikke gulvet). Rydder syns jeg at jeg gjør hele tida. Nå ser det ut som et rottereir her, men det får heller bare være...
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Vasker hele huset en gang i uken. Da vasker jeg skikkelig, altså drar frem alle møbler ol. Takler ikke å føle jeg har et skittent hus..
UpsyDaisy Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Før tørket jeg støv i hele huset en gang i uka, men fant ut at det bare var tull da vannet i bøtta var like rent når jeg var ferdig. Nå gjør jeg rent når det trengs. Mye oftere når sjømannen er hjemme. Jeg og lillegutt kan være hjemme i 14 dager alene og det er nesten like rent... Støvsuger stadig vekk da.
Mammapudding Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Støvsuger 1 gang i uka og tørker støv, vasker gulvene kun når det ser nødvendig ut. Do og vasken på badet tørker jeg over et par ganger i uka. Hater husarbeid!!!!!!!!!!!!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Har bare leilighet med alt på ett plan, rundt 80 kvm. Støvsuger annenhver dag, drar frem lette ting og tar under der. Men tar f.eks bare oppi sofaen og under sofaen og tvbordet engang i uken. Salongbordet tar jeg under hver gang da- ingen teppe. Tar badet 1-2 ganger i uken. Støv ved behov, annenhver uke. Tar også tar innimellom med vegger på bad (har tapet) og dører og brytere og sann. Listene er ubehandlet så de bare støvsuger et par ganger i året. Soverommene er med på støvsugingen annenhver dag, men bare gulvene. i helgen, og når jeg bytter sengetøy tar jeg og støvsuger overmadrassen. samme med støv der, ved behov. Og synes hvertfall selv jeg har det rent og pent hjemme. Liker å ha det rent rundt meg, så da tar jeg det heller ofte istedet for å måtte ta det i tak engang i uken og irritere med på støv ellers...
Grigri m/3 gutter Skrevet 15. januar 2009 #11 Skrevet 15. januar 2009 Jeg er ikke så flink som dere andre her... Når jeg er normal, altså ikke gravid med bekkenløsning, pleier jeg å vaske en gang i uka, støvsuge først, så vaske golv. Jeg har kost og støvbrett stående, og det bruker jeg flittig, spesielt på kjøkkengolvet og ved spsiebordet der det blir mye smuler og mat. Jeg er ikke noe flink å vaske/støvsuge lister og sånn, møbler drar jeg ikke frem annet enn 1-2 ganger i året, eller når jeg ommøblerer. Vask og dusj og doer prøver jeg å ta utenom sånn at ikke all vaskingen blir på en dag. Soverom blir vasket enda sjeldnere, og ofte bare støvsugd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå