Gå til innhold

Bryllup i utlandet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke lyst å bruke så mye penger på bryllupsfest. Vi er begge glade i å reise og ønsker derfor å legge bryllupet til utlandet. Jeg har lyst til å ha brudekjole. Er det noen som har giftet seg i utlandet. Hvem inviterer man med, er det vanlig å betale reisen for de man inviterer med seg? Noen forslag til hvor? Ser for meg et romantisk lite kapell...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var sånn vi hadde det også - hadde ikke lyst til å ha et tradisjonelt stort beyllup her hjemme, men ønsket å ta med oss nærmeste familie til utlandet. Vi begynte å planlegge i fjor og fant ut at vi ville holde bryllupet i USA. Jeg bodde ett år i USA mens jeg var utvekslingsstudent på high school, så jeg føler meg veldig "hjemme" i landet + at folk stort sett er veldig service-innstilt, lett å snakke med og koselige:o) Vi skal ha et Disney-bryllup...nesten flaut å si det til folk, he he, for de ser for seg harry-bryllup med Mikke og Donald og hele greiene, men det er IKKE sånn det blir;o)

På www.disneywedding.com får en masse info.

Vi skal ha et Escape.bryllup. Det vil si at det er beregnet på mindre enn 20 gjester (tror jeg det var), vi er 17 personer tilsammen (inkl. oss). Vi skal ha sermonien i Wedding Pavillion som ligger ved en stand ved en innsjø, ikke så langt fra Magic Kingdom (er ikke inni parken eller noe). Vi har booket middag senere til et privatrom på toppen av et hotell med utsikt rett mot Magic Kingdom og fyrverketiet som er det hver kveld, så tror det blie flott:o) Vi har egen bryllupsplanlegger som ordner alt for oss, og det er jeg glad for! Jeg har kjøpt meg en "vanlig" brudekjole og langt slør og hele pakken. Skal ha en nydelig bukett med rosa roser og hvite fresia og erteblomster og våre to søte små skal være brudesvenn og brudepike. Min søster skal være forlover og hans bror skal være hans forlover. Vi skal leie to store hus i Tampa og bo der i tre uker, men vi har bestilt fire netter på Disney resort (det må en gjøre for å kunne ha bryllupet sitt der), men det blir topp, så kan ungene (og voksne) kose seg fire dager i Orlando:o)

Vi betaler ikke for de som skal være med, det hadde vi aldri hatt råd til. De var heldigvis med på planen vår fra starten. Vi har alltid snakket om å gifte oss i utlandet, så da han fridde var de vel forbedt + at vi begynte å planelgge over 1 år i forveien. Blir jo en fantasktisk ferie for oss alle:o)))

Vi tenkte litt på å bruke www.brudepikene.no også, de planlegger bryllup bla i Italia, Hellas og Thailand ++. Er nok lurt å ha noen til å ordne de praktiske detaljene - ser for meg at det ikke er bare-bare å orden alt i et land en ikke er kjent når en sitter her i Norge;o)

Lykke til:o)

Skrevet

Vi skal ha det i hellas og har en planlegger der nede som hjelper oss. Vi ville bare be de nærmeste og blir maks 30 stk, de fleste kombinerer 1 uke ferie og drar hjem etter bryllupsdagen, så er vi der + lille gutt 1 uke til alene..Vivelger å bo på all inclusive og har sermoni ute ved solnedgang :)

Kjolen er enkel , lang og vet ikke om jeg skal ha slør....kanskje bare blomst i håret :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi skal ha bryllupet i utlandet. Har bedt 70 gjester og de betaler selv for reise og opphold (de som vil kan bo hjemme hos venner av oss, men de fleste velger hotell). Tipper nok at det blir stort frafall, men jeg tenker sånn: de som kommer, de kommer. :)

Skrevet

Vi drar til USA og gifter oss i sjømannskirken i Miami (på stranden under palmene). Vi ønsket ikke et stort familiebryllup, så derfor ble denne løsningen perfekt for oss.

Vi har ikke invitert med oss noen fra familien, men drar sammen med et vennepar som også skal gifte seg samtidig som oss. Etter bryllupet drar vi på 15 dagers ferie rundt om i Florida.

Jeg skal ha på meg en kortere hvit kjole (er gravid), barbeint på stranden.

Lykke til:-)

Skrevet

Vi skal gifte oss på et slott i Italia:-) Har invitert nærmeste familie og venner, blir totalt 16 voksne og 4 barn, og vi betaler kun for oss og forloverne våre.

Vi har bryllupsplanlegger som order alt for oss:-)

Vi valgte en by i Italia vi har vært i før, som vi begge forelsket oss i:-)

Har en ''vanlig'' bryllups kjole, og skal ha brudebukett og alt. Gleder meg skikkelig!!!

:-):-):-)

Skrevet

Hei. Jeg giftet meg på en strand i Thailand for snart ett år siden. Vi inviterte bare nærmeste familie (15 stk med stort og smått). Ble en super dag:-) Akkurat slik vi ville ha det. Fam betalte reise og opphold selv. de tok det som en ferie også.

Skrevet

vi giftet oss i københavn i august. hadde bare med forlovere og et vennepar. hadde en kort hvit brudekjøle med slør, tiara og bukett. alle betalte for seg selv, men vi spurte jo om folk ville være med. vet at det er mange som betaler for forloverne sine, men det kommer jo helt an på hva man blir enige om...

Skrevet

Hei :)

Vi skal gifte oss på ambassaden i Lisboa til sommeren, og vi har valgt å reise helt alene. Vi ville ikke ha noe stort bryllup, så vi har avtalt med ambassaden at de stiller med vitner. På denne måten får vi dagen helt for oss selv, og vi skal være der nede en uke slik ar det blir kombinert bryllupsreise.

Vi skal invitere hele familien (foreldre+søsken med følge) til en bryllupslunsj når vi har kommet hjem igjen.

Dette passer fint for oss, for det er sånn vi har lyst å feire dagen vår. Alle har jo sin egen forestilling om hvordan dagen skal være :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...