Gå til innhold

smerter "midt forran"=bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i mitt forrige sv skap hadde jeg veldig smerter midt forran, i symfysen heter det vel. hadde vansker med å gå og tålte ingenting der. har inntrykk av at når det snakkes om bekkenl så refereres det bare til smerter i spes rygg så nå lurer jeg på om det bare er jeg som har hatt sånne smerter, og er det bekkenløsning? føltes som det låste seg helt til tider, au au så vondt....håper jeg slipper denne gangen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bekkenløsning både foran og bak denne gangen. Med førstemann hadde jeg bare i leddene bak...

Og kan skrive under på at bekkenløsningen i symfysen er desidert værst.

Er nesten helt invalid pga - veldig lite mobil....Smertehelvete å komme seg fra sofaen og ut på do liksom. Har heldigvis noen gode dager da jeg faktisk kan bevege meg litt - men da får jeg som regel svi påfølgende dag...

De kan være ganske intense de smerene ja, føles nesten som rier innimellom.

Er bekkenløsning det også i følge jordmoren min i hvertfall.

Jeg ber på mine knær om at det skal gå over når jeg har født. Har fått streng beskjed om å ligge mest mulig nå frem til fødsel.

Gikk det fort over på deg etter fødsel???

Skrevet

Jeg har smerter i skjeden, er det det du kaller midt forran..?

Vondt når jeg går og sitter, og skal skifte stilling.. lurer på om det er bekkenløsning..? Hører at folk snakker om bekkenløsning i nedre del av rygg og lysken, på siden nedover lårene osv, men ikke midt oppi, he he... Skal til jordmor på mandag, får spørre da.. hvis ikke noen av dere vet om det er det da? hmm... Er i uke 31+4.

Skrevet

Jeg hadde smerter i symfysen, og kun der, i forrige svangerskap. Fikk da i allefall henvisning til fysio fra legen hvor det stod 'bekkenløsning med gangvansker' så da må vel også smerter foran og ikke bak regnes som bekkenløsning. Har samme problemet i dette svangerskapet. Kjenner litt mer bak, nederst i ryggen, også denne gangen, men det er symfysen det er desidert værst. Har bare vært en gang hos fysio i dette svangerskapet, men har ny time på tirsdag. Forrige time sa hun bare: "jaså, allerede nå ja" når jeg fortalte om smertene i symfysen. Hørtes ut som om slike smerter vanligvis kommer etterhvert når man har vært plaget en stund, men sånn er det i allefall ikke med meg.

Lykke til med bekkenet!!

Skrevet

Her er det både forran og bak og brer seg ut gjennom hele bekkenet når jeg beveger meg for mye. Symfysen er den som "skurer" mest. Er den som merkes best ved bevegelser som f.eks. når jeg skal gå til høyre eller venstre. Ellers kjenner jeg det i halebeinet og rompumuskulaturen som får kjørt seg plga utstabiliteten. Den blir så veldig stiv og påvirkes veldig av temperaturer. Stviner veldig når det er kaldt, og det stråler nedover baksiden av lårene når det er som verst.

... men altså: Symfysen og halebeinet er det som alltid kjennes her.

Skrevet

Ja jeg også har vondt i symfysen/skambeinet pluss litt videre under der inni, vnaskelig å si hvor, er ikke så inne på anatomien der. Noen ganger kan jeg ikke sitte vanlig rett opp og ned, andre ganger er det bare foran det gjør vondt, jeg har vent meg til å sitte lutrygget så vekta blir mer på halebenet :/ Kjempelekker holdning ja...

Jeg har vondt i ryggen, men vet ike om det er relatert, jeg har fra før skjev ryggrad så det er ikke sikkert. Jeg har aldri hatt stråling nedover beina eller vondt i sidene av hoftene.

Alle bevegelser der de to symfysebeina ikke er parallelle (at ett av dem får mer belastning enn det andre på en måte) er vonde, altså hvert skritt, spesielt når man går trapper, snuing i seng osv. Å dulte foten borti noe hardt når jeg går er helt forferdelig vondt (i symfysen altså).

Skrevet

så godt å høre at jeg ikke er helt unormal da.... fikk liksom ikke noen diagnose bekkenløsning sist gang men ble sykml i 4.mnd. er nå i 6.uke bare og er livredd det skal bli som sist. fikk ingen behandling sist, vet ikke helt hvorfor. kanskje jeg ikke sa klart nok i fra, ikke vet jeg. gikk heldigvis over etter fødselen men merker jo ennå hvis jeg tar et steg for langt el noe. godt å høreat flere har smerter der jeg hadde for føler alltid det er fokus på rygg når det gjelder bekken og at ingen skjønte hva jeg mente liksom

Skrevet

Hei.. Jeg fikk "diagnosen" bekkenløsning når jeg nesten ikke klarte å snu meg i senga, eller reise meg opp/bøye meg ned... Men etter en tur til kiropraktor (av en tilfeldig annen grunn) fant han ut at det var en LÅSNING.. veldig forskjell.. en låsning kan gjøres noe med, men en bekkenløsning er hormonelt... Ble fortalt av kiropraktoren at om smerten kommer når man går i trapper og den er lokalisert "foran" i underlivet var det bekkenløsning, men om smertene satt i siden eller bak, så var det en låsning som kan løsnes etter noen få behandlinger! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...