Jente09&Jente12:) Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Hvor mye spark er det normalt å kjenne? jeg er i uke 34 og syntes det er mindre liv no enn tidligere!! er det normalt? kjenner at hun sparker og at hun er i livet men begynner å lure liksom!!! hmm om alt er som det skal. Ringte til både legevakten og fødestedet i dag for å høre om eg burde ta meg en tur bare for å se om alt er som det skal, men de sa at nei då alt er sikkert helt fint, er normalt å være ekstra bekymret når du er førstegangsfødene!!!!!. Eg ble nesten litt sint, kunne eg ikke bare få kommet opp på en sjekk da, hallo er bekymret her, er jo snakk om min lille datter inni magen!!!!!. Kjenner bare max 3-4 spark om dagen, er ikke det lite? er det meg som overreagerer?. Off ikke lett å gå gravid, er jo redd for det lille barnet inni magen:).
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Det blir trangere inni der da..ikke så mye plass å sparke på, så tror det er ganske normalt at aktiviteten minsker.. Det gjorde iallefall det med meg. Drikk isvann og legg deg på siden, kjenn etter
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 eg er 34+2, kjenner endel bevegelser, men ikke sånn spark som det var før, ikke så ofte vertfall.. de siste dagene har d vert mye liv i magen vertfall, men eg kjenner ofte babyen bedre viss eg holder på magen enn viss eg bare kjenner etter, bevegelsene er ikke altid like kraftige.. Tror ikke du trenger å bekymre deg, ikke viss føden å legen ikke suns d var vits å kjekke vertfall
Hakkamella Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Kjenner mindre nå enn før. Er i uke 38 nå og kjenner bare noen dult noen ganger for dagen. Av og til kommer noen powerkicks, men stort sett er det flytting av rompen, bevegelse av beina eller hikke, og det er svakere enn før. Men babyen er nok stor nå, så da er det jo vanskelig å utfolde seg fullt og helt for knøttet!
Mayken Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Blir trangere inni der nå. Er i uke 33 selv, og kjenner mer press og glidende bevegelser enn spark egentlig. Er enkelte perioder på dagen det er mer liv enn andre. Er jeg mye i aktivitet kjenner jeg ikke noe særlig liv, men når jeg setter meg ned kjenner jeg gjerne litt romstering. På kvelden fra ca kl 22.00 til 2.00 er det masse liv, skal bli morsomt å se hvilke søvnmønster babyen har når den kommer ut.
Lille-len Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 er i uke 38. kjenner veldig mye liv!!! nesten sånn at jeg lurer på om han ikke trives inni dær. han e såå aktiv!! fikk itj te å søv for kl 2 i natt, da ble han rolig etter mange timer med spark/bevegelse!! er ikke så mye plass inni dær, men kjenne kroppsdelan veldig!! e vanlig at aktiviteten blir mindre... på grunn av plass mangel!
L1981 Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Jg og kjenner nok mindre liv nå enn før, er 33+4. Er mest bevegelser, og merker at h*n sovwer mere enn før. Mindre plass til og sparke fra seg er d og jo. Men innimellom kommer d et satig fraspark, og d er verdens beste følelse:)) Jg er andre gangs, og husker at når jg gikk m jenta vår, var hun ekstremt rilog til tider, men hun har tatt d igjenn nå i ettertid. Veldig aktiv unge!! Babyer er jo så forskjellig, viktigste er at du kjenner liv hver dag!!
minni09 Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 36+ og masse liv.. men det er jo trangere, så jeg får en del spark i ribbeina og blæren... av og til vondt faktisk... varer ofte lenge også... særlig etter et dobesøk på natta...
treningsberta Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 jeg spurte jm om hva som var vanlig og det var at man skulle kjenne liv hver dag, men ikke nødvendigvis bekymre seg hvis det gikk noen timer uten at man kjente noe. Hun mente at hvis jeg la meg om kvelden og ikke hadde kjent noe liv hele dagen, var det på tide å bekymre seg, men hvis det var sånn at man bare ikke husket om man hadde kjent noe spark, hadde man mest sannsynlig merket liv som vanlig. Hun tipset om at hvis jeg syns det var veldig rolig, skulle jeg hive innpå noe søtt, f.eks. et glass med søt saft - det burde få liv i ungen. Hvis det ikke hjalp, var det lurt å ta en telefon til legen. Kjente selv ganske lite liv før jul, men det økte på betraktelig i ferien og nå kjenner jeg heldigvis masse liv (34+4 uker). Grunnen til at jeg kjente lite liv var stress og at jeg var sliten. Har nå redusert jobben til 50% og har tid til å slappe av litt, og det har hjulpet masse. Kanskje det er det du og trenger - å koble av litt fra en hektisk hverdag og ta det litt mer med ro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå