Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Kan man frasi seg arveretten ? Jeg har dessverre ikke noe ønske om å arve noe fra min farmor og vil frasi meg arveretten. Kan jeg det? Enebarn,men min avdøde far har en søster som sikkert gjerne tar i mot ALT hun får hehehe
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Du kan gi avkall på falt arv, det vil si at når farmoren er død og arven skal fordeles gir du avkall. Hvis du har barn går da din del videre til barna dine. Ut fra innlegget er kanskje dette mer aktuelt for deg: § 45. Ein arving kan gi arvelataren avkall på arv som arvingen ventar, eller på ein del av den. Når ikkje anna er avtalt, bind avkall på arv også livsarvingane til arvingen, med mindre avkallet er gitt av livsarvingen til arvelataren utan rimeleg vederlag. Du gir da (skriftlig) melding til din farmor om at du gir avkall på ev arv etter henne, og at dette avkallet også gjelder for dine barn.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Kan du fortelle hvorfor du ikke vil arve?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Du trenger ikke si fra deg arveretten, det er bare å la være å ta mot arven når den kommer.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Jeg kan skjønne at det er mellom menneskelige forhold som aldri kan tilgis. Men jeg hadde tatt i mot og gitt det til barnet mitt. Riktig nok hadde det kostet meg stolthet, men jeg ville ha gjort det for jeg ville ha gjort alt for barna mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå