mei&mi + marcus :) Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Lillegutt på 5 uker ligger å drikker, plutselig hiver han hodet bakover, ser på puppen med et villt blikk, vrir seg vekk litt og så angriper han den igjen.. Helt gal. Noen flere som har opplevd dette??
Sina med Sprellings Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Høres akkurat ut som jenta mi (11 uker). Aner ikke hva som går av henne! Som oftest spiser hun intenst først og så begynner å tulle, med såre brystvorter som resultat hvis hun gjør det mye Skjer mest på ettermiddag og kveld. Samme med deg?
mei&mi + marcus :) Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2009 Mest ettermiddag og kveld her også. Merkelig. Og han skal helst ligge der heele tiden. Blir helt krakilsk når jeg tar han vekk etter han har sluppet taket og har dette ville blikket sitt..hehe.. Blir nesten litt skremt av han. Kan det være at brystet er tomt?? Har ammet så mye i kveld at det kan jo ikke være mye igjen inni der. Ikke vet jeg.. =/
Fia tobarnsmor Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Min lille gjør også det innimellom, og jeg tolker det slik at hun er mett, men så vil hun gjerne kose mer med puppen, men så bli hun irritert på at det fremdeles renner melk ut av puppen:-) Hun bruker å roe seg når jeg putter inn smokken og går litt rundt med henne. Men det er akkurat som dere beskriver: Hun ser helt gal ut- vill i blikket og liksom kaster seg av og på puppen:-)
Lille skatt og lillesøster Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Min blir sånn når puppen er tom. Til angrep, liksom ) Da er det bare å bytte pupp evt ta han bort, hvis det var pupp nr 2. Det skal sies at gutten min er 4 mnd og er ferdig med én pupp på maks 7 min. Men jeg vil tro det gjelder mindre babyer óg og særlig hvis det skjer på kvelden.
MammanTilKjetil Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 min på 8 uker kan også tulle.. tolker det som han er mett men hvis han da hyler etter rapen legger jeg han bare til på andre siden selv om det er masse melk igjen.. men det ser ut til å fungere.. rare småtasser!
mamma_til_lille_nurket:) Skrevet 15. januar 2009 #7 Skrevet 15. januar 2009 Hørres ut som lille tulla mi, hun er 7 uker nå. Hun også driiker litt så slipper hun puppen litt, vrir hode febrilsk att og fram før hun "angriper" puppen igjen.. Men hvorfor vet jeg ikke.
Gjest Mammamoms med prinsesse Skrevet 15. januar 2009 #8 Skrevet 15. januar 2009 Jada, jada, jada!!! Kjenner meg bare sååå godt igjen. Sitter og rister av latter mens jeg leste gjennom innleggene. Flott beskrivelse med at de angriper! Jeg prøver også å ta henne litt opp og bort, for så å legge henne til igjen. Noen ganger roer hun seg da, mens andre ganger så absolutt ikke. Hun skriver forøvrig også mens hun virrer med hodet og stanger mot puppen. Hun er 6 uker i morgen.
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #9 Skrevet 15. januar 2009 Sånn er mini her og..Han er 9 uker. Enten er det tom pupp, rap eller bæsjing på gang når han holder på sånn:)
mozell Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 Jepp, dette har vi gående omtrent ved hvert måltid for tiden;) gjerne akkompagnert med diverse lyder. Pleier å roe seg hvis jeg putter smokken i henne litt, for så å ta den ut og la henne avslutte måltidet. Hun er også 5 uker forresten:)
FruBoger fødeklar Skrevet 15. januar 2009 #11 Skrevet 15. januar 2009 De er så kule! Hehe:D sånn gjør mi også, tolker det som hungersnød jeg da:P Hvis ikke så hiver jeg ho opp på skuldra, så pleier det å komme en rap eller fis.. Men som regel så er det bare en "pause" og rett på`n igjen! Er hun kjempe sulten så hiver hun seg på, spiser, tar en "pustepause" (høres ut som ho har holdt pusten i årevis), hiver seg rett på puppen igjen og spiser seg mett.. Er hun "nokså"-sulten så veiver hun med armer, dytter bort puppen, små sutrer så jeg må hjelpe henne, sutter litt og dytter igjen.. De er deilige og morsomme de små
mei&mi + marcus :) Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. januar 2009 hehe.. så vittig da! Det er godt det ikke bare er min mini som er helt gal! Tusen takk for svar..hehe.. ler for meg selv her..
Leonella777 Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 Lillegull er 6 uker nå, og han har også sine raptuser ved puppen ja!! Han vrir seg og hyler til av og til, og hiver hodet frem og tilbake. Av og til ligger han bare å slikker på den mens han fliiirer bredt!!! haha
sOlø08 Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 Gå inn på www.kiss-kidd.no Ikke alle symptomene trenger å stemme. Studer også bildene! problemet kan nemlig ligge i nakken, min gutt var på samme viset og fikk hjelp av manuellterapaut.. har en tråd her om kiss-kidd syndrom, der kan du lese litt om vår historie. Masse lykke til
MiLady Skrevet 15. januar 2009 #15 Skrevet 15. januar 2009 Sånn e sønnen vårres også, men saken her er at han gjør det før han har spist noe i det hele tatt.. Får puppen i munnen (har brystskjold) og så virre med hode att og frem med denne tutten i munnen. Ser nesten ut som en slags lek mellom tutten og munnen hans.. tutten sier liksom: "du får ikke tak i mæ" da ta ham litt unna og vente til han blir sikkelig sinna og skriker noe fælt så e det bare å tytte tutten i munnen og stilt er det. Men i blandt har jeg funne ut at hvis brystskjoldet smaker vondt så vil han ikke ta brystet og da virrer han veldig med hodet. Eller hvis han e småtett i nesa si.
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 16. januar 2009 #16 Skrevet 16. januar 2009 Min er også sånn, og kun ettermiddag/kveld. Ammer ofte for å få opp produksjonen og fordi hun gir uttrykk for sult ofte (ca hver 2.time) og stort sett går det fint, men hun har minst en sånn raptus hver kveld hvor hun hylskriker og er stiv i hele kroppen sånn at hun ikke engang kommer inntil puppen for å spise.. prøver å hjelpe henne med å endre sittestilling, endre stilling på henne, prøver å dytte brystvorten i munn etc etc uten at noe hjelper. Det kan virke som om hun ofte er trøtt i tillegg når dette skjer sånn at det blir en blanding av overtrøtthet og sult på engang. Hvis det er mest trøtthet roer hun seg ved å gå med henne på armen + smukk, hvis ikke har jeg måttet gi henne en flaske mme slik at hun skal få i seg mat. Kan hende det hadde gått seg til sjøl uten, men er så vondt å høre på den skrikingen (i går holdt hun på i 1,5time) Flaske går derimot helt fint, som oftest sluker hun maten når hun får den da..
Marihønemamma til prinsesse Skrevet 16. januar 2009 #17 Skrevet 16. januar 2009 Min er helt lik, begynte ved 5-6 uker, skjer bare om kvelden og syns ikke der er konsekvent en ting som "stopper" det. Noen ganger vil hun ha mer, eller den andre puppen, eller en pause, eller en rap, noen ganger en fis eller hun virker overtrøtt osv osv. Men hun er blid og fornøyd resten av døgnet. Tror det drar igang melkeproduksjonen, for det er overfullt i puppene resten av døgnet, da klarer hun ikke å ta unna. Jeg måtte le godt, for jeg syns hun ser helt gal ut, vi kaller henne "demon-baby" og "crazy-baby" når hun går inn i den modusen....... De færreste babyer har KISS KIDD eller annet sånt. HVis de spiser godt ellers og sover gode strekk og vokser og går opp i vekt, er det vel bare sånn det er, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå