*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Huslånet vårt har gått ned 4,5 tusen i mnd!!!!! Kunne ikke fått bedre gave vi:-)
Meg og knoll&tott Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Helt enig her:) Greit med sikker jobb i disse tider:)
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Finanskriser er trivelig for oss nordmenn som sitter her og gnur på pengene våre. Verre for de man leser om i Dagbladet i dag feks, som får tvangssolgt husene sine for et par hundre dollar!
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Vårt har gått ned med 3000 på null komma niks... jeg er superfornøyd=)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 ...og ja, selvfølgelig er det kjipt for dem det går utover. Men jeg klager ikke over lavere lån uansett=)
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Det er jo ikke akkurat krise i Norge..... alt er relativt for alle andre enn media. Jeg vil faktisk påstå at dersom avisene hadde vinklet overskriftene sine i en litt mere positiv retning de siste 6 mnd ville færre bedrifter gått konkurs siste kvartal, færre mennesker ville mistet jobben og kronekursen ville kanskje ikke vært så jævlig dårlig.
Patetica fåkksi Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Ja jeg liker også sulten i Afrika. Mer mat på oss i Europa,lizzom. Fy faen for en kommentar.
Bie&babylove:-) Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Mulig noen "liker" krisa akuratt nå fordi den kun har rammet finansmarkedet ennå...... det er utover 2009, 2010 og 2011 vi kommer til å se virkningene av finanskrisen i bedriftene og på jobbmarkedet. Ledigheten vil stige, det vil bli vanskligere å få jobb..... Så dette har langt i fra sett sin topp! Dette får ringvirkninger i mange år framover så jeg vil ikke si at jeg liker denne krisen! Hilsen en økonom!!
veravang Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Urettferdig da. Her er ikke lånet gått så mye ned. Hvilken bank har dere?
solstråle69 Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Hæ?!? Går det virkelig an å tenke så kort? Jeg gir meg ende over.
Mom2Two Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Det er godt og varmt akkurat mens man pisser i buksa vettu, solstråle69;o)
Patetica fåkksi Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Jepp, tøft å betale mindre akkurat nå. Skriv et innlegg om det når huset tvangsselges for 30% av verdien. Se hvem som ler og koser seg da.
solstråle69 Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Ja, men jammen blir det fort kaldt og ekkelt! ;o)
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Har vi ikke hatt en sabla rentestigning de siste årene fordi den krisen som er nå har vært under anmarsj?? Eller tar jeg feil da? Renten har jo blitt satt sabla opp bare de siste to årene, og nyhetene startet jo alt da med små innspill hvor de både spådde og fremstilte økonomisk krise i vente. Renta går jo ned nå nettopp fordi den har gått så mye opp. Mi rente har enda langt å gå for å komme ned igjen på samme nivå som den var for bare 2år siden!! (Jeg har faktisk dobbel rente nå, enn da. Fra 3 til 6 på 2år) Må si meg enig i at det er godt den er på vei ned, og det redder økonomien vår en del. Men det er ikke det samme som at jeg er glad for krisa! Jeg måtte ut i jobb _mye_ tidligere enn planlagt etter endt permisjon nettopp pga krisa og rentestigning. Jeg kan på ingen måte si jeg er glad for den! Krisa vi er inne i nå vil vell også gjøre sitt til at lønnsøkninga til sommeren blir "lavere" også. Prisene på mat vil vell øke enda mer. Hvordan ser egentlig et slikt regnestykke ut til slutt.....
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #18 Skrevet 15. januar 2009 Her er jeg utrolig nok (!!) enig med solstråle69 ;-) Er lov å se lenger enn nesetippen.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 15. januar 2009 Er da ikke nødvendig å ta en sånn hovmodig tone som enkelte her gjør. Selvfølgelig vet jeg om ringvirkningene, jeg vet om de barna i Afrika som sulter og jeg vet at arbeidsledigheten øker osv osv... MEN jeg kan da ikke sette meg ned og grine og ikke få lov å være glad når min rente på huslånet settes ned for at noen sulter og dør på andre siden av jordkloden. Renta vår var på grensen av det vi kunne tåle nå, så det her var rett og slett rein skjær lykke for vår del. Begge to sitter i trygge jobber (ihvertfall foreløpig), så inntil videre så merker ikke vi stort av det, bortsett fra rentekuttet. Og det må da fortsatt være lov å være glad for sin egen del i dette landet uten å bli kalt for dum og det ene med det andre.
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #20 Skrevet 15. januar 2009 Ut fra hovedinnlegget ditt og overskriften var det jo ikke så godt å vite hva du mente...
Heira☆ Skrevet 15. januar 2009 #21 Skrevet 15. januar 2009 Helt enig med deg LyKkEtRoLL. Renta våres er også på vei ned, og om en mnd eller to så kommer vi til å bet. 5000 (!) mindre i mnd. Og det er ganske mye penger det, hvertfall for oss. Jeg skjønte at det var et snev av ironi i overskriften din ;o)
Kamomille Skrevet 15. januar 2009 #22 Skrevet 15. januar 2009 ehhhh.... hvor har du studert økonomi hen da? "Renta går jo ned nå nettopp fordi den har gått så mye opp"... Ja, ja....
Bægge dætern Skrevet 15. januar 2009 #23 Skrevet 15. januar 2009 siden man skal være forsiktig med både sarkasme og ironi så får jeg vel si det slik: med to inntekter fra barnehage og et lite hus har denne krisen for vår del gitt økonomisk vinning. stabil lav inntekt og rentenedgang på et allerede lite lån. men vi ville aldri basert vår økonomi på "gode tider". og jeg forstår meget vel at min velstand, om enn beskjeden, er på bekostning av store deler av verdens befolkning. og ja, med enda mindre boareal, feks en hytte, kunne jeg fjærnadoptert ti barn til, minst. og hadde jeg og alle dere andre, skrudd av lys i tomme rom, ikke latt vannet renne, blitt vegetarianer, holdt meg i nærområdet mitt, brukt det jeg hadde til det datt fra hverandre, vasket meg annenhver dag osv osv så hadde verden sett annerledes ut : ) ha en fin dag og spør deg selv hva som er værst, å glede seg over lavere rente eller ha to biler pr husholdning.............................
Patetica fåkksi Skrevet 15. januar 2009 #24 Skrevet 15. januar 2009 Siterer Lykketroll: "MEN jeg kan da ikke sette meg ned og grine og ikke få lov å være glad når min rente på huslånet settes ned for at noen sulter og dør på andre siden av jordkloden" Det er ingen som ber deg hverken grine eller juble, men et innlegg om at du er så glad for at denne finanskrisen pågår fordi du får lavere rente er igrunn helt utrolig, og det sier litt om hva du veit om denne krisa. Er det noen som har kalt deg dum? Det har ikke jeg sett hvertfall. Dessuten trenger du ikke dra til andre siden av jordkloden for å se bivirkningene av denne krisen, som er den største på mange år. Ta en tur til England f.eks, eller resten av Europa og du ser snart hvordan denne krisen så til de grader er en del av hverdagslivet til de aller aller fleste. Her i Spania er arbeidsledigheten så høy at staten snart ikke har penger til å betale for trygd engang. Ingen finner jobb, og de fleste som har jobb er fullstendig klar over at de kan miste den når som helst. Hva skjer da? Kommer staten til å ha råd tilå betale dem? Men drit i dem, for du har jo lov til å være glad. Takket være nettop slike situasjoner og personlige katastrofer kan du juble over billigere huslån.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 15. januar 2009 #25 Skrevet 15. januar 2009 Bare for å korrigere meg selv litt her så syns jeg selvfølgelig finanskrisen er kjip, og jeg håper selvfølgelig ikke det blir så ille som det påstås. Det er nok mange som lider allerede. Allikevel ble jeg litt glad når jeg fikk brev om rentenedgangen. Sånn for min egen del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå