Malin G. Spann Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Her er det nok en liten sjanse for at jeg får høre hvor selvopptatt jeg er, men der er da virkelig lov å drømme! Sett at du fikk 100 millioner kroner. Hva ville du brukt dem til? Eller for å si det slik, va ville du kjøpt eller gjort med de pengene hovedsakli for deg selv og din familie? Jeg ville: Betalt ned lån til alle i min familie. Kjøpt leilighet/hus til min bror. Sikret min sønn en saftig sparekonto. Bygget meg et stort hus med garasje og varme i inkjørselen slik at jeg slapp å måke snø. I huset mitt ville jeg hatt egen spa-avdeling og trimrom.Jeg ville nok hatt en personlig trener. I spa-avdelingen skulle det jobbet en hudpleier noen ganger i uka slik at min slitne mammarygg kunne bli knadd litt innimellom, og mitt kvisete ansikt kunne få litt behandling. Jeg ville ansatt en kokk, da jeg suger i matlaging. Så ville jeg nok tatt med min familie og mine gode venner på en lang deilig ferie til varmere strøk. Til slutt ville jeg kjøpt meg en splitter ny bil som var stor og romslig. Selvfølgelig ville jeg (prøvd ihvertfall) å spart en del. Det kommer jo aaaaldri til å skje, men det er lov å drømme seg bort i ny og ne. Hva ville du gjort om du fikk så mye penger og bruke bare på deg selv og din familie? Drøm deg litt bort sammen med meg her!
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 -Betalt ned alle lån til meg og nærmeste familie. -Kjøpt splitter ny og stoooor bil -Kjøpt leilighet i Praha -50 mill på sparekonto (leve på rentene, oh yeah) -Tatt utdannelse som ambulansedame ) -2 mill på sparekonto til hver av gutta (6 mill) Tenker det blir en del renter der til dem hadde blitt voksne! Så hadde jeg faktisk ville levd ganske så normalt, utenom at vi hadde sluppet å bekymre oss økonomisk!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 jeg ville kjøpt en tomt helt intil vannet på siggerud og bygd drømmehuset. sånn at jeg hadde plass til å ha venner m/familie på middag :-) ville hjulpet familien og mine aleneforeldre venner. slik at de fikk et lettere liv. så ville jeg bestilt drømmeferien for meg, småen og de av venner og familie som ønsker og være med. sik at vi kunne fått en helt fantastisk knall sommerferie. dratt til danmark og blit gravid :-) og kjøpt noen fine smykker... hihi ellers ville jeg selvsakt fortsatt på skole og levd veldig likt som nå. har et veldig bra liv :-)
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville: - donert en god slump til dyrevernsorganisasjoner - tatt utdannelse etter hjertet (litteratur) i stedet for fornuften (øk.&adm.) - betalt ned alle mine, familien og svigerfamiliens lån - beholdt huset, men bygget på og kjøpt nabotomten - byttet ut bilene, med noe mer miljøvennlig - satt inn en god del til barna - kjøpt nytt hus til mormor - tatt en jorda-rundt-ferie med familien Og det var det jeg kom på i farten. Jeg er ganske fornøyd med livet mitt, jeg har det helt supert, men det hadde vært fint å ikke sitte med et budsjett hver måned som må holdes =)
Tøysetipp Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville donert bort en hel masse. Og har gjort det også- min arv.. Til kreftpasienter og til de pårørende.. Jeg er så takknemlig for å ha livet at jeg donerer gjerne bort mange mill. til de trengende, og min hjertesak er kreftpaienter. Jeg hadde gitt av mitt overskudd til den palliative enheten som mamma lå på. Jeg trenger ikke en overflod av penger, og kommer til å sitte godt i det den dagen min bestemor går i penalet.. Jeg ville gitt det bort, og selvfølgelig hatt litt til overs for meg/oss selv..
Let's hear it for the boys! Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Betalt all gjelden til meg, min samboer og mamma Spandert lappen og bil på meg og min kjære Kjøpt hus Kjøpt leilighet i utlandet Dratt på ferie til USA med mamma Satt av en STOR slump penger til min sønns fremtid Ansatt personlig trener Resten ville jeg ha spart til dårligere tider.
Koseklompen Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Er mye som er på lista da ja....som f.eks: - Stor sum på prinsessa si konto - Vi 3 hadde tatt en tur på shopping og fornyet garderobe og unnet oss noe fancy. - Hadde betalt ned div lån/gjeld - Kjøpt tomt og bygd drømmehuset - Kjøpt drømmebilen min og drømmebilen til mannen min - Min søster og 2 brødre hadde fått en stor sum pluss jeg hadde tatt de med på shopping. - Min mor og stefar hadde fått en stor sum, pluss hadde jeg hjulpet dem med å gjøre siste del av oppussingen av huset dems og blandt annet kjøpt nytt kjøkken til de. Og så hadde de fått en ny bil. - Fadderbarnet mitt hadde fått en liten sum. - Vi har og 2 vennepar som vi hadde gitt en liten slant penger. - Tatt med mann, barn, mor, stefar og søsken på en lang og god ferie. - Hadde nok og tatt med mann og barn på mange andre ferier og - Gitt en sum til Ups&Downs (foreningen for foreldre med barn med Downs Sndrom) - Vi(mannen min og jeg) har og snakket om at hvis vi hadde masse penger at vi og hadde kjøpt opp hus el hus m leiligheter i, pusset det opp og leid de ut til lav månedsleie (lavere sum i månedsleie enn det en egentlig kunne tatt), og da gjerne til barnefamilier som kanskje sliter litt med økonomien men trenger en romslig hus/leilighet som ikke er en helsefelle til en rimelig pris til de får kommet seg opp på beina igjen. Er nok mer og, men er det som er på min og mannen min sin liste
Koseklompen Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Å ja.. he he glemte en viktig ting da.. Sette inn mætti millioner på sparekonto .. og levd godt på renta
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Kjøpt drømmehuset - eller nei: BYGGET drømmehuset. To stuer - en tv-stue og en kosestue. Tvstuen skulle inneholdt flatskjerm, en 50tommers. En deilig og fin sofa(er) med gode stoler. Kosestuen skulle vært liten, men stor nok til å romme to kosestoler, dempet belysning til å slappe av og lese en god bok. Ordentlig stereo så jeg kunne hørt musikk. To bad MED badekar! ) Det skulle vært et stort kjøkken med induksjonsovn og greie fine kjøkkenting. Kjøkkenet trenger ikke å koste all verden engang. 6soverom. (Jeg vil ha fire barn, ett soverom til hver av barna, ett til meg og samboeren og ett gjesterom. ) Trenger ikke å være all verdens størrelse på rommene - og barna skal ikke bli utstyrt med PS3, tv og lign. Man har tv-stue som er god nok ;o) Med riktig oppdragelse krangler ikke barna og foreldrene om tv-programmene (jeg vet - jeg drømmer.. hihi ) Og ett vaskerom for guds skyld. Med DØR. Så ingen ser skittentøyskurven min, hehe (Liker ikke at folk ser om kurven er full, halvfull eller tom. Min sak liksom! ;o) ) Ute skulle det vært en diger tomt, med gjerde. Så barna kan løpe fritt og leke sammen med schæferen vår ) ............... Så skulle jeg betalt ned gjelda til familien min og familien til samboeren min. Satt inn en hel del penger på bok til barna mine. Sperret konto - frem til 21års dagen takk! Skulle donert penger til australias villmark - for å si det slik. Elsker dyrelivet i Australia. Koalabjørner DELFINER, haiene. Å gi forskerne mulighet til å finne ut mye mer. Skulle gitt penger til dyreorgansisasjoner verden rundt. Min største hjertesak er dyrenes verden og aller helst dyr som lever i vannet. Donert penger til Alzheimer forening og reumatisme + diabetes forening da dette går sterkt i min familie. Resten skulle blitt satt på bok - også skulle jeg kost meg i jobben min, siden jeg ikke trenger å kjøre i 1.5t i kø mer. Jeg bor jo på **** og har noen min ned å kjøre til jobben. *for en drøm* Og Daniel kan jeg hente kl 1630 hver eneste dag. En enda bedre drøm ) hehe (Kommer ikke hjem før 1730 nå..) Det er lov å drømme, takk og lov )
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. januar 2009 #10 Skrevet 15. januar 2009 - Gått sammen med en arkitekt og tegnet drømmehuset, bygget på den perfekte tomten - Kjøpt hver sin bil - Betalt ned lån til mor, far og søster - Investert i noe som jeg vet hadde økt i verdi - Spart på egen konto til Jonas og babyen i magen - Kjøpt leilighet i Oslo og Spania - Gått på spa/hudpleie engang i måneden - Leid en nanny til ungene - Jobbet deltid fremdeles og fremdeles hatt masse igjen....
~Roskva~ Skrevet 15. januar 2009 #11 Skrevet 15. januar 2009 Åh, for en deilig dagdrøm!! Jeg hadde nok gjort mye av det samme som dere andre her: 1) etablert økonomisk uavhengighet for oss, våre søsken og foreldre, og to vennepar av oss. Så er vi klar for de virkelig ville drømmene: 2) I samarbeid med fortidsminneforeningen etablert et fond som gir stipend/donasjoner til riktig vedlikehold og oppussing av verneverdige hus. 3) Utvidet fondet til å gjelde tilrettelegging og vedlikehold av fredede kulturminner. Kanskje jeg til og med hadde sluttet å jobbe, for å følge opp det fondet og prosjektene det støttet. Det hadde vært gøy, det...
£adybird Skrevet 15. januar 2009 #12 Skrevet 15. januar 2009 Å det er så innmari masse jeg kunne tenkt meg. -Bygd nytt hus (her i Oslo) og et hus der jeg kommer fra. -Hytte på fjellet og ved sjøen -Nye biler (jeg vil ha en Audi A3 med sånne prikkete lys under lysene) -Fettsuging av hele kroppen -Satt en god slump med penger inn på konto til snuppene mine -Betalt gjeld til familie og svigerfamilie og vår selfølgelig. -Et strandhus på den franske rivieraen - Jobbet mindre -Nye møbler - Gått til frisøren oftere -Ansatt en massjasjeterapaut Å sikkert en hel del mer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå