Gå til innhold

Plutselig hovne bein...!


Punktum ;-)

Anbefalte innlegg

Jeg går i 39. uke og i går fikk jeg plutselig hovne bein....! Det har jeg sluppet til nå i svangerskapet. Nå har jeg to bein som er både hovne og ømme, fra litt over ankelen og ut til tærne... Hva kan jeg gjøre annet enn å prøve å holde beina høyt? Med bekkenløsning begrenser det seg til å sitte med beina oppi sofa'n... Høyere klarer jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt hovne bein siden i sommer, å er ganske lei....det som har hjulpet meg er å spyle beina med kaldt vann, drikke mye vann, masasje, holde beina høyt, stå på et kaldt gulv...

 

du er "heldig" som ikke har hatt hovne bein før nå:) lykke til med fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venepumpeøvelser! har lært på gravideyoga. Ligg på ryggen, strekk det ene benet ut og løft det opp mot taket samtidig som du flekser foten, opp og ned så mange ganger du orker. Og så det andre benet. For hendene, løfte armene opp samtidig som man flekser hånden eller lager sirkler med hånden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok helt sikkert gode råd, men med bekkenløsninga mi klarer jeg hverken å ligge på ryggen eller å løfte beina opp i lufta.... :( Men jeg kan bruke det på hendene!! Så takk skal du ha likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hovne bein når jeg var i uke 32-33. Støttestrømper funka for meg, ellers så gikk jeg korte turer, bare for å få igang sirkulasjonen. Ellers er det ikke så mye å gjøre tror jeg, ligg med beina høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...