Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Hvordan kan man finne på å gi det til småe babyer??? Syyykt!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Partydop? Er ikke det astmamedisin da, tviler på at det er partydop...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 efedrin er i astmamedisin ja. mulig det er i annet dop det har jeg ikke peil på men så er det nok store forskjeller på dosene å! alt dop er overdreven blanding av medisiner ol
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 fikk beskjed fra legen om at min sønn på 2 år skulle ha dette 4 ganger daglig pga tungpust ved forkjølelse.jeg leste litt om efedrin,og ble skremt.bestemte meg derfor for å gi det ved behov isteden.var til astmalege,og jeg fortalte henne om dosen og min avgjørelse.hun ble helt forferdet,og sa at dette er en behovsmedisin,ikke noe du skal ta fast.barna blir også lett hyperaktive av denne medisinen.hadde prøblemer med å få han til å sove de få gangene jeg måtte gi han det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Spør Babygullz hvorfor hun brukte det, siden hun har skrytt av det her inne tidligere.... Hun hadde jo også fått det foreskrevet av lege, og har ikke gitt uttrykk for at hun har astma...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Du tenker på amfetamin du,? Det inneholder Effedrin. Men efedrin som man gir som medisin er ikke det samme..
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 efedrin er i astma medisiner ja, men også i mange slankepiller..som oftes ulovlig fordi det gir deg mer energi..slik som speed
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 er det ikke EFENDRIN og ikke efedrin som er det som er "partydopet"? skrives i allefall på forskjellige måter de to tingene!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Jeg fikk ei stor flaske av legen, mot hosten til barnet mitt, aldri mer skal jeg gi henne det, blei jo helt rar stakkars! Men når det er sagt så er det jo dop i de fleste medisiner, bare litt mindre doser!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Jada.... Cosylan er også populært på gata..... Og morfin i ulike varianter. Men tror ikke de dosene ligner så mye på medisinske doser, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Bruker efedrin som hjelp på pusten, under kruppanfall på minsten min. Det letter litt, men dosen er jo ikke stor da Og det er vel kombinasjonen med efedrin, koffein, og et annet middel som brukes i dop og lignende. Blant annet finnes det slankepiller som heter Stack, som ikke er lovlige i Norge, men finnes på helsekost i andre land. De har jeg prøvd, og anbefales ikke..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #12 Skrevet 15. januar 2009 Oslo (ANB): Svensk politi advarer mot to nye partydop – som ikke er forbudte. Stadig flere svensker bruker nemlig legemidlene Efedrin og Ketamin når de skal ut på fest. Publisert 18.07.2004 - 15:53 Oppdatert 18.07.2004 - 15:46 Tips en venn om denne saken Skriv ut denne siden Ingen av stoffene står på den svenske narkotikalisten, men begge anses som farlige. – Det går trått med lovgivningen. Det synes å kreve en epidemi før regjeringen reagerer, sier Gunnar Fjaestad, statsadvokat med narkotikalovbrudd som spesialfelt til Dagens Nyheter. Efedrin finnes i astmamedisin, men også i preparater som selges åpent på treningsstudioer og på internett som slankemiddel. Efedrin regnes som dopingmiddel når det brukes i idrettskonkurranser, men det er ikke ansett som dop ifølge svensk lov. Som partydop blir det brukt på samme måte som amfetamin – for å holde seg pigg og frisk så lenge som mulig. Virkningen beskrives som en mild form for amfetaminrus. Men Efedrin har alvorlige bivirkninger. I USA mener man at stoffet har ført til to dødsfall, ni hjerteinfarkt og en rekke slagtilfeller. Ketamin er på sin side et kraftig bedøvelsesmiddel, som blant annet brukes på hest. Det gir hallusinasjoner, og effekten blir beskrevet som sterkere enn kokain. Stoffet blir ofte stjålet fra leger eller veterinærer, men selges også over internett.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 Efedrin finnes i astmamedisin, men også i preparater som selges åpent på treningsstudioer og på internett som slankemiddel. Efedrin regnes som dopingmiddel når det brukes i idrettskonkurranser, men det er ikke ansett som dop ifølge svensk lov.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 Eh...altså tar du to pakker paracet så må du nok tilkalle ambulanse men tar du 2 stk så overlever du nok natten. Skjønner? Det er mye i reseptbelagt medisin som finnes i mer ukontrollerte former på gaten men likevel så tror jeg ikke det kan sammenlignes gitt, Men ja efedrin gjør barnet mer våkent og hyper men når alternativet er at de hoster, hoster så du tror de plutselig skal få all for mye slim i svelget og slutte å puste så skjønner du valget. Og du som nevner cosylan over, jeg fikk det da jeg hadde en seriøs influensa for noen år tilbake og gikk nesten inn i en psykose, klarte ikke å tenke eller kommunisere og ble faktisk skikkelig redd.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #15 Skrevet 15. januar 2009 Skjerp dere! Alt med måte! Dere må jo se på at det er svært små doser det er snakk om. Er jo ikke akkurat hele flaska du skal gi til barnet da! Vi har brukt efedrin ved falsk krupp og det har hjulpet godt på. Men barnet ble urolig. Det tåles fremfor opphovningen i luftveiene som kommer ved anfall og barnet ikke får puste..!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #16 Skrevet 15. januar 2009 Vel, hadde ikke minsta her fått efedrin da hun hadde kikhoste, hadde vi vel blitt sprø alle sammen. Da hadde ingen av oss sovet mer enn 2-3 timer per natt de siste 6 ukene. Med efedrinen ble plagene mye mye mindre.. Og søvnen kom tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå