reserbolla - mamma til 2 Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 har så sinnsykt vondt i hodet, har hatt det i noen uker nå - utrolig slitsomt - flere som har det sånn? føles så ille å måtte ta paracet hver dag, noen som har noen tips? går til kiropraktor for det begynner i nakken, men det kan kanskje være noe som kommer med svangerskapet? er 17+3. fortsetter det sånn tror jeg ikke jeg orker å jobbe fullt, kollapser etter jobb husker ikke at det var så ille forrige gang..
Nonsense Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er 21 uker på vei, og har begynt å bli plaget med hodepine den siste uka. Ikke så ille som deg, men nok til at det har vært plagsomt. Med meg er det iallfall svangerskapsrelatert, for jeg har aldri hodepine til vanlig. For meg hjelper hvile, nok søvn (men ikke for mye!), frisk luft og koffein. Blir som regel bedre en liten stund etter å ha smelt i meg en kopp kaffe eller boks cola. Har til nå klart å holde meg unna Paracet. Selv om det ikke er skadelig for fosteret på samme måte som Ibux, så trur jeg det allikevel ikke er noe bra for meg eller baby, så jeg forsøker andre midler. Men blir det skikkelig ille er det kanskje lettere sagt enn gjort.
Lillegutt07ogKnøttet09 Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 Jeg plages en del med hodepine, særlig på kveldstid...Lurer på om jeg kanskje stresser litt for mye innimellom...Jeg tar paracet hvis det blir for ille, men prøver å drikke mye vann og få frisk luft.. Og slappe av....
majsen81 Skrevet 15. januar 2009 #4 Skrevet 15. januar 2009 Jeg er i uke 22, og slet med hodepine til rett før jul.. Hodepinen gikk bort da jeg ble sykemeldt 20% og fikk litt kortere arbeidsdager! Dette har hjulpet uendelig mye for meg å ha 1,5 timer for meg selv på ettermiddagen hvor jeg bare slapper av og bare tenker på meg selv:) Når det pågikk som verst, leste jeg et kjerringråd at man kan smøre på lavendel olje i nakke og tinninger, det hjalp litt, men det kan hende det bare var inbilling i et desperat øyeblikk.. Uansett tror jeg det som hjelper best er frisk luft, masse vann og ro.. Lykke til!!
Gjest Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Jaaaa, jeg og har hodepine...mest om kveldene og før jeg skal legge meg...slitsomt å prøve å sovne når hodet dunker på puten....min er spessielt i pannen og rundt/bak øynene...
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2009 takk for svar, tror jeg skal prøve litt gradert sykemelding og se om det hjelper, har en sønn på snart tre å ta vare på i tillegg så det hadde vært fint med litt overskudd igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå