Gå til innhold

Den 7.januar kom lille Martin til verden, fire uker for tidlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ganske nøyaktig en uke siden kom lille Martin! Etter fem dager på observasjonspost for gravide på KK, innlagt med alvorlig svangerskapsforgiftning, ble det bestemt at jeg skulle settes i gang. De tok vannet kl 11.30, og kl 19 ble Martin dratt ut med vakuum. Han var en liten stjernekikker, og ville ikke vri seg rette veien. Lå en time med pressrier uten å få lov til å trykke (pga blodtrykket også). Det var lite kjekt, men da jeg endelig fikk trykke gutten ut, var det helt herlig!

Fikk endelig komme hjem fra KK i dag, etter to lysbehandlinger av gulsotten til lille skatten min. Han er fremdeles ganske gul og veldig pjusk, og jeg får ikke lov til å amme mer enn noen få måltider i døgnet. Resten må jeg pumpe meg og gi med kopp. Det skal ikke være lett å være en liten prematurbaby! Ny kontroll på barneklinikken i morgen, krysser alle fingre for at han ikke trenger ny lysbehandling.

Men alt i alt har vi det fantastisk bra nå. Det er så utrolig herlig å være hjemme igjen! Takk for meg her inne, nå stikker jeg over til DiB og sjekker livet der! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grattulere så masse med gutten ;)

håper prøvene nestegang er positiv, ps, legg han i vanlig dagslys fremfor eit vindu, det hjelper oxo for gutten ;)

lykke til videre... og kos deg mase med gutten :)

Skrevet

Gratulerer med lille Martin! Godt at alt gikk bra...:)

Skrevet

Grattis :)

Hva var vitale mål på gullgutten?

Fornøyd med behandlingen på KK og barsel forresten?

(skal føde der selv)

Skrevet

gratulerer så mye :D

Skrevet

Gratulerer så mye - har ventet på å høre fra deg.........

Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med min første, samt blødning og ble satt igang tre uker før termin.

Nr to kom på overtid og er nå gravid med nr tre og har fått høyt blodtrykk mm men får en fantastisk oppfølging av leger og jordmødrene her - hjemmebesøk mm så jeg slipper å ligge på sykehuset. Bor for tiden i Canada - fantastisk helsevesen det jeg har opplevd så langt!!!

Lykke til videre med lille Martin - håper det går fint gulsoten. Vår lille gutt ble mye bedre etter at vi kom hjem, selv om vi måtte på kontroll i tre dager pga gulsoten.

Skrevet

gratulerer så mye med Martin,ønsker dere lykke til videre.

Skrevet

Gratulerer med liten prins! Håper også han slipper mer lysbehandling og at du kanskje kan få amme alle måltider snart. Høres ut som en liten fighter det der!

Skrevet

for litt over to år siden kom min Martin og før tiden.han ble født i uke36+4 og var 2525g og 45 cm lang. men ingen komplikasjoner..han bare kom rett og slett... Hvor stor var din martin da?

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Martin!!

Skrevet

Så utrolig kjekt med så mange svar!

Martin var 2620 gram og 48 cm da han ble født. Han har ikke oppnådd fødselsvekten igjen enda, men jeg håper det kommer snart. Han legger heldigvis på seg litt for hver gang han veies. Vi var på barneklinikken i dag og målte bilirubinen igjen (gulsotten) og den var gått opp igjen. Ny kontroll i morgen, håper det har snudd da! Kjedelig om han må ha lysbehandling i helgen, når morfaren kommer på besøk fra østlandet da.

Jeg har forresten bare positive ting å si om oppholdet på både obs.posten, føden og barsel. Fantastiske mennesker som jobber der! Opplevde at de virkelig brydde seg, og de var utrolig flinke til å forklare hva de gjorde, hvorfor og hva som skulle skje videre. Følte meg hele tiden trygg og ivaretatt. Det er ikke rettferdig at de eneste historiene vi hører i mediene er de negative, for dette er mennesker som gjør en fantastisk jobb under veldig kritikkverdige forhold! Tenker da på lønnsnivå, arbeidstider og bemanning. Har virkelig fått stor respekt for dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...