Alle oss:) Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Kan kjenne på livmora om natta når den blir pressa ut mot magen av en overfylt blære, og i natt kunne jeg kjenne at babyen bevegde på seg, med hendene mine!!! helt utrolig og VELDIG tidlig!!! Er 11+5:) har ikke vært på kontroll enda, så veldig godt å få bekrefta at det faktisk er en levende baby der inne:) Anbefales hvis dere ikke har prøvd det på natta!!
ble_mamma_6august 09 Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 hvordan kjente du det? Den lille er vel ca 4-5cm, så man må vel ligge evt heeeelt stille? Er 10+5 jeg
Imrelin Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Eeeehh...beklager å skuffe deg, det var nok heller tarmgassen din du kjente! I uke 11 er det umulig å kjenne liv utenpå magen, tror du meg ikke så spør hvem som helst av jordmødre, leger etc.
Alle oss:) Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2009 Nope, var nok babyen gitt.. om natta er livmora pressa ut mot magen... dvs. jeg kan holde hendene mine rundt livmora og der var det bevegelse, gitt! Tro hva du vil:) men er 100% sikker på at det var babyen:)
Imrelin Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Ja, ja.... Skal ikke ødelegge illusjonen din, jeg. Men vet du egentlig hvor lite embryoet er i uke 11? Det må isåfall være Supermann eller Hulken du bærer rundt på om han er så sterk at du kjenner ham gjennom livmora og magen...........
nick_317069 Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 jeg tror deg jeg,fordi jeg har også kjent mine ganske tidlig,nå er jeg 9 uker og gleder meg til å kjenne ungen når den begynner og bevege seg.kos deg
aprilspøk Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 De som jobber innen svangerskap sier at livmoren kommer over symfysen eller skambeinet etter uke 12, så da er det vel fysisk umulig å kjenne liv utenpå magen????
Alle oss:) Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2009 Vel, min er i hvertfall kommet over skambeinet for en stund sida:) og som sagt, det er kun på natta jeg har hatt mulighet til å kjenne livmora så tydelig, kan jo kjenne at den er der når jeg trykker på magen om dagen, men ikke nært så tydelig. Så med mindre jeg har fått en sprellende tumor i magen, er jeg rimelig sikker på at det er livmora og babyen jeg kjenner:)
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 er ikke noen sjangs for at du er litt lenger påvei da? Jeg har kjent liv tidlig med alle mine (uke 12-13), men da bare inni, og jeg har også vært stor. Var til gynekolog i går og var da 10+3, evt 10+5, og så at babyen sprellet i vei, var 4,3 cm. Kunne ikke merke noe og livmoren var bare så vidt ovenfor symfysen, og da sa gynekologen at den lå høyt oppe i forhold til antall uker jeg er på vei. Om du kan ta rundt livmoren din og kjenner babyen utenpå så tror jeg muligens du er en mnd lenger på vei enn du tror altså...
£iten_i_magen Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 He he... Du virker ganske overbevist... Ja ja. Babyen er på størrelse med en fyrstikkeske. Den har nok tatt rimlig god rennefart mot livmorveggen din da.... For at du skal kunne kjenne bevegelse fra noe som er så utrolig lite, mener jeg. Kan jo tenke deg størrelsen og kraften i bein og armer på den pitte lille kroppen. Og den ligger tygt bevart ca 10 cm innenfor huden din. En real supermann du har der da, tenker jeg...
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 Oi så gøy, gratulerer! Jeg kjente og liv i uke 11 forrige gang men det var inni da:)
Imrelin Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 Uff, du gir deg ikke! Jeg var på UL i dag, og spurte gynekologen om det var mulig, (klarte ikke la vær), hun lo og sa at "nei, det er ikke mulig å kjenne et så lite foster utenpå magen. Hvis man virkelig har troen, så kan men jo innbille seg at man kjenner noe, men det er nok bare luft eller noe. Fosteret er det ikke." Så da, så, men fortsett å tro, du..........(lol)
**Baby**number**two** Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har for vane og ligge med mine hender på magen på kvelden når jeg skal sove. Etter at jeg fikk min datter for snart 3 år siden har jeg iblant kjent bevegelser som ligner små spark som jeg husker fra min graviditet. Men da visste jeg jo at jeg ikke var gravid. Så jeg stiller meg nok ganske tvilende til at du har kjent babyen bevege seg i magen allerede. Men det er jo opp til hver og en hva man tror. Du har jo likevel en baby i magen og om noen uker er det ikke tvil om hva du kjenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå