Gå til innhold

Hvordan vasker dere babydynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp vasket nye babydyner kjøpt på barnas hus. sånn mikrofiber dyne. sto at de kunne vaskes i maskin på 60grader. jeg vasket de på 30grader, å de ble helt ødelagte! den var blitt helt klumpete. hva har jeg gjort galt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke tenkt å vaske dyna jeg, skal jo ha trekk utenpå. men prøv å ta den i trommelen, mulig det hjelper...

Skrevet

"Innholdet" i slike dyner har en tendens til å klumpe seg. Et gammelt kjerringråd er å vaske / tørke i tørketrommel sammen med en tennisball.

Det funker faktisk....

Skrevet

Jeg vaska dyna på 60 grader, og den ser like fin ut nå.. men jeg har vel en annen dyne da, er ikke sikker på hva :P

Skrevet

jeg har vasket og tromlet dynene mine, hvis du ikke har trommel kan du jo prøve å riste den godt, men det beste er vel å trommle, med noen tennisballer i...

Skrevet

Om det ikke er "sømmer" på dyne som hindrer alt fyllet i å gli over til at sted kan det være lurt og også knute noe rundt som hjelper og holde det på plass. Har akkurat vasket dynene og putene til småen og vasket de på 60 siden det sto de kunne det. Gikk helt fint. Men de synene jeg har er det iallefall sømmer på, men ikke putene, så putene brettet jeg på 3 og knøt en hvit skolisse hardt rundt.

Skrevet

Hvis du ikke følger vaskeanvisninga på klær da du vasker dem må du nesten skylde deg selv for at de blir ødelagte.

Jeg vasket en jakke på 40grader en gang der anvisninga sa 60grader, den tok farge av foret og ble helt ødelagt, men siden jeg ikke hadde fulgt vaskeanvisningen på produktet fikk jeg ikke noe igjen da jeg klaget. Jakka kostet nesten 3000kroner. Står det 60grader skal det visst vaskes på 60grader. Jeg trodde alltid at hvis jeg vasket på svakere varme enn det som stod så måtte jeg jo være på den trygge siden. Det var jeg altså ikke.

Skrevet

Det går fint å tørketromle uten tennisballer, men tromling må til :) Vet ikke hvordan det går nå etter du har tørket de, da men. Ville nok kanskje vasket de en gang til og hivd de i trommelen.

Skrevet

Det berømte trikset er å vaske de i maskinen og deretter i tørketrommelen med tennisballer (som noen nevnte over her). Det har alle venninnene mine gjort og det skal jeg selv gjøre snart. Regner med jeg knabber 3 tennisballer fra gubben ;-)

Hvis jeg var deg ville jeg ha vasket de om igjen og prøvd så i trommelen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...