Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Har en venn som har inkassovarsler som har gått så langt at hun ikke kan få lån eller forsikring på bil. Siden hun har 2 barn og er avhengig av bilen valgte jeg og stille opp for hun. Det jeg gjorde var å ha bilforsikringen hennes på meg og fikk dermed også bilen hennes på mitt navn. Noe jeg synes var bra itilfelle hun ikke betalte for seg.Jeg ga hun beløpet på forsikringen samt kid, konto og når fristen var. Sa ifra at dette er den samme kid og konto du skal bruke hele tiden.Etter de 2 første mnd fikk jeg purringer så jeg begynte å sende hun melding for å minne hun på det. Så krasjer hun uten å si ifra til meg, jeg fikk bare brev fra forsikringsselskapet. Dette har skjedd to ganger og tilslutt sa jeg at hun måtte få noen andre til å stille opp for hun fordi bonusen min var så å si på null takke være henne.Fikk for noen mnd siden regning fra forsikringen om at de sier opp forsikringen fordi den ikke har blitt betalt og det er en rest på 1600kr. Jeg ringer til hun å sier at det er en rest på 1600kr som hun må betale før den 26 for da hadde den regningen allerede gått til ikasso fordi hun ikke hadde betalt resten. I brevet sto det at det ville få rettsligpågang. Hun lovet å betale det en onsdag. Samt ville hun at jeg skulle sende henne vognkort del 2 som skal være i bilen + og omregistrere bilen til faren hennes sitt navn slik at hun kunne få forsikring på faren sin navn. Dette ville ikke jeg før hun hadde betalt for seg. Ringte hun en fredag for å høre om hun hadde betalt inkasso regningen men da var hun på ferie så hun kunne ikke betale, hvor jeg sa at det brydde jeg meg ikke om og at hun må betale før 26 des. Hun betalte 31 des og dermed fikk jeg regning på forsikelse renter på 371kr som hun nekter å betale for. Fant også ut at hun har forfalsket underskriften min og omregistrert navnet på eier av bilen. Jeg har tenkt å anmelde hun til politiet samt fortelle vegvesenet om forfalskningen. Så selge bilen å betale for det hun må. Skal jeg gjøre det eller ikke? Hun svarer ikke på telefonen.
Snupi27 Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 det hadde jeg søren meg gjort. når du er så grei og stiller öpp på den måten så har hun godt av det. tenk å sette så liten pris på hva andre gjør for en.. herregud.. men jeg tror nok du må betale alt som må betales siden du står som eier osv. men forfalskningen! DEN skal du anmelde og si fra til vegvesenet
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Det jeg tenke rpå er at det er jo egentlig faren som for pepper for det, siden han står som eier av bilen nå. Bør jeg kanskje finne ut nr hans og si ifra på forhånd til han? Jeg vet ikke om han er klar over det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg syns du skal gjøre det. Skummelt å gjøre slikt for venner og familie.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Hun setter visst ikke særlig pris på deg, så jeg ville gjort det du foreslår.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville kontaktet faren hennes og gjort han oppmerksom på det, og så ville jeg anmeldt henne for å ha forfalsket underskriften din. Det er hun som får problemer med det, ikke faren hennes. Han har (mest sannsynlig) handlet i god tro og trodd det var du som hadde skrevet under (regner ikke med at datteren har fortalt han at hun har forfalsket underskriften din..?!). Siden bilen ikke lenger står i ditt navn, så får du jo ikke solgt den, men du kan evt høre med faren hennes om han kan betale deg de pengene. Legg fram kvitteringer osv. Når du der i mot anmelder, så er det mulig at hele eierskiftet blir annulert, og da kan du selge bilen. Hvis ikke hun sitter på en form for kontrakt dere har skrevet tidligere der det står at det egentlig er hennes bil...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Vi har ikke skrevet under på noe kontrakt. Regner med at eierskife blir annulert siden den ikke var hennes til å starte med. Men hva skal jeg si til evt vegvesenet. Kan jo på en måte ikke innrømme at bilen er egentlig hennes, men ble skiftet til meg sånn at forsikringen skal i boks! Skal jeg bare late som om hun bare lånte bilen?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Det burde vel kanskje blinke i et rødt lys når hun har så mye inkasso fra før av. Men jeg tror faktisk jeg hadde blitt så sint at jeg hadde anmeldt henne hvis hun hadde sagt at hun ikke kunne betale fordi hun var på ferie. Greit nok å rote det til for seg selv, men jeg viser ikke nåde før vedkommende viser at de gjør så godt de kan for å ordne opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Hvis hun ikke har noe bevis for at bilen er hennes, så ja, da kan du det. Du må anmelde før du går til vegvesenet da, for da må du nok ha med deg papirer fra politiet...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Til Lillejonas Mekkemikkel Hun sa at hun skulle betale det på en onsdag men valgte å dra på ferie og ga grunn at hun hadde så mye å tenke på før hun dro at hun ikke fikk betalt det. Nå har det gått så langt at betaler hun ikke innen fristen som er 22 denne mnd går det til rettsligpågang. Og hun har sgat hun ikke skal betale.. Så hun gjør nok ikke at hun har prøvd å betale.. Hdde hun prøvd så hadde hun sagt unnskyl og betalt regningen med engang men hun har sagt hun ikke skal betale regningen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Til Lillejonas mekkemikkel Beklager så mye leste innlegge ditt helt feil Trodde du mente at jeg skulle gi hun en advarsel fordi hun kanskje prøvde så godt hun kunne.. Beklager:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå