Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Vi har barn født med 3 ukers mellomrom, de er nå 14 og 15 mnd. Hun ble alene i sommer, og barnefar er svært umoden av seg, og veksler mellom å skulle ha full omsorg, og mellom å ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Hun er stortsett alene, ikke så altfor mange venninner, og ingen foreldre som engasjerer seg mer enn de må. Vi har hengt mye sammen siden graviditeten, og jeg føler jeg kjenner hennes rolle som mor godt. Det har vært mange ting som jeg har synes å ha vært rart hele veien, ogda da hun bodde med barnefar. I hovedsak vil jeg si at hun engasjerer seg lite i barnet, det bare er der. Hvis barnet er surtete får det sjokolade, eller noe annet godt for å ti still. Dette har ikke bare skjedd engang eller to, men hele tiden. fra barnet var lite. Da barnet var 7mnd drakk det av sugerør som en gud, det var nemlig så vant til å få cola og annet fra foreldrene. Som 7mnd gammel, satt det også på fanget til moren og spiste toro gryterett, det var nemlig så stress å lage middag til barnet. Til 1års dagen ønsket moren seg klær til barnet, det hadde nemlig bare noen få plagg- det meste var for lite. Moren hadde da nettopp kjøpt seg ny playstation og bergans jakke, og dermed var manko på penger den mnd. Barnet fikk bare leker, og moren var sur. Mnd etter hadde hun heller ikke råd til å kjøpe ullklæt, og vi var kommet til november mnd, og barnet hadde enda ikke en ordentlig utedress til bhg. Jeg "lånte" henne 500 til å kjøpe en, men disse brukte hun på byn. Personlig hygene finnes ikke, barnet er SKITTENT til en hver tid, mitt er renere når det kommer fra utedag i bhg, og har rult seg i møkken. Hun lurte på hvor ofte jeg pusset tennen på mitt barn,hver dag svarte jeg. Det kunne hun bare glemme, for barnet hennes var mulig under tannpuss. Det er min og, svarte jeg, men jeg må tvangsholde, tenner skal pusses. Da fikk jeg til svar, at hun var nå ikke voldlig. (what?) Så lurte hun på hvor ofte mitt barn ble badet, hvertfall annen hver dag svarte jeg. Og det kunne hun bare glemme, for barnet hennes var så vanskelig å bade, for det hadde så mye kliss i håret. (nettopp derfor burde det bli vasket oftere kanskje?). Fra hun ble singel i juli mnd, har hun hatt 4 kjærester, hvor 2 av dem har flyttet inn til dem. SIden hun ikke har så mye kontakt med barnefaren, har hun lært barnet opp til å kalle disse for "pappa". Nå har hun på nytt funnet kjærligheten, 3 uker har de kjent hverandre, og hun skal nå ta barnet med seg å flytte til Ålesund (fra kirstiansand). Flytter den 20. da har de kjent hverandre en mnd. Jobben er oppsagt og bilen pakket. Blir så fortvilet:/
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 hei! ville meldt fra tl barnevernet i ålesund åsså gir de beskjed om oppfølging i kr.sand om de mener det er grunn til deet.ville ringt å fortalt akkurat det du skriver her.. om du ikke vil det så gjør det i dte minste for barnets skyld..stakkars barn sier jeg bare..men toro gryterett er ikke så ille til en 7mnd baby da..mange spise fast føde fra 6mnd men skjønner d er mye her ¨å at hun ikke er skikka til å være mor i deetheletat!lykke til..håper du gjør noe med det,vi her inne kan bare svare deg,du kan faktisk hjelpe ungen:)
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Hm håper dette bare er oppspinn hvis ikke syns jeg veldig synd på ungen hennes..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Om du mener at ungen ikke har det noe bra, så tar du kontakt med barnevernet. No more, no less!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 aiaiai.. dette var jo virkelig ille:Sklart det finnes jo værre situasjoner. men et barn skal ikke ha det så ræva (unnskyld ordbruken). nei sett grenser!!!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Ble nesten usikker om dette er oppspinn eller sant. Visst det er sant så er jo dette omsorgsvikt. Ike får barnet klær, ikke får det nok stell siden det går veldig skittent. Og ikke får det noe særlig med tannpuss. Og har flere stefedre enn vi skifter strømper. Ungen blir jo forvirret av å ha så mange "omsorgpersoner" ut og inn av livet sitt. Jeg hadde sagt det du har skrevet her til barnevernet. Nå har jeg aldri vært fan av disse som skriver her inne kontakt barnevernet, men dette innlegget var bekymringsverdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå