Gå til innhold

Febern stiger ganske fort etter paraceten er ferdig..er d normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattern min på 23mnd har hatt mellom 39,5 og 40 i feber siden mandag.spesielt på natta og midt på dagen.har gitt paracet når jeg har sett at hun er helt knekt.. men den går ned litt åsså etter 1,5 time ca er den oppe igjen der den var. det er sikkert normalt men hun har aldri vært så syk før som nå å jeg er vant med at febern hennes går ned etter 1 dag eller noe..å holder seg nede etter paracet er gitt..hvertfall en god stund. jeg tror hun har influensa vondt i halsen og vond hoste.vært hos lege men det var igår å idag er hun verre.snakka ikke om febern da bare lytta han på henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd med ibux? Det er det de anbefaler til barn nå, skal virke bedre som febernedsettende på barn, + at det er sett en sammenheng mellom paracetbruk og astma hos barn.

God bedring!

Skrevet

Når feberen stiger, er det kroppen som jobber på spreng for å bekjempe infeksjonen som er i kroppen. Men synes det er litt rart at paraceten ikke fungerer lengre enn 1,5 timer, men du har ikke ibux hjemme da? Du kan jo prøve med ibux og se om den tar bedre enn paraceten. Det heter jo at ved høy feber i mer enn 3 dager bør man kontakte lege, hva sa legen du var hos i går da?

Om du føler deg usikker, så ring legevakta. De er der for å hjelpe deg, du trenger ikke føle deg "hysterisk" selv om du ringer dit. Du kan jo få noen tips og råd hos de!

God bedring!

Skrevet

Hadde poden hos lege, og fikk beskjed om å gi 2 stikkpiller 3 ganger daglig ved høy feber , har du prøvd det? Han sa at 1 x 3 er for lite og at den da kommer fort tilbake igjen. :)

Skrevet

2 små jenter i min omgangskrets har hatt så høy feber i ca en uke..

Har vært hos legen,og hun ene har vært på sykehuset,.men de finner ikke noe feil..

Etter ca en uke har de blitt friske..

Hu ene er snart 2 år,og hun andre er 8 mnd..

Skrevet

Du kan med trygghet doble dosen paracet ved så høy vedvarende feber =) barnet vil ikke kunne ta noen skade av det =) Er du i det minste tvil om noe så bør du ta kontakt med legevakt/lege. Hvis dette er 3.dagen med høy feber ville jeg uansett ringt lege i morgen.

god bedring til småen =)

Skrevet

De brukte også febernedsettende,men virket dårlig..

Vet ikke hva det var de brukte da men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...