Gå til innhold

noen som tar Afipran? mot sterk kvalme o ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

oppkast mens dere er gravide?

jeg måtte bare få noe av legevakta i går og dafikk jeg afipran men han sa at jeg skal ta kun en stikkpille om dagen mens det står i felleskatalogen at man kan ta opptil 3 ganger.

vil seff ikke ta mere enn legen anbefaler men vil høre med dere andre om dere tar og evn hvor mye?? og hjelper det synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg fikk Afipran av legen, med beskjed om at jeg kunne ta 1 tablett opptil 3 ganger i døgnet. Heldigvis har kvalmen min dabbet veldig av, så det har for det meste holdt med 1 (noen få ganger 2) tabletter pr dag.

Skrevet

Jeg fikk både Afipran og Phenergan. Fikk Afipran først, fra uke 7 og til uke 14. Tok da 1 tablett 3 ganger om dagen, men de funket ikke helt optimalt (de holdt kvalmen unna ca. 1,5 t så jeg klarte å spise og klarte å beholde maten, ble litt trøtt), så da fikk jeg Phenergan. De funket veldig bra (var ikke spes. kvalm når jeg gikk på de, men sov gjerne 12-14 timer i strekk og ble generelt uggen og sløv), men da jeg var på Ul i uke 18 fikk jeg ikke lov å ta de og måtte gå tilbake til Afipran. De tok jeg da frem til uke 28. Men de siste 2-3 ukene klarte jeg meg med 1 tablett om morgenen. Nå kunne jeg gjerne startet med de igjen, for kvalmen begynner å bli voldsomt plagsom igjen, men nå er jeg i uke 31 og får ikke lov til å ta de lenger. Dette er da min erfaring. Afipran har jeg fått både av fastlege, og av fødselslege på A-hus (var hun siom sa at jeg ikke fikk lov å ta Phenergan).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...