Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 var det fint der? med barn? vil gjærne håre både positive og negative ting
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 heisann. ja har vert det 12 ganger desverre for har familie som har flytta ditt. det er velig fint der men jeg syns ikke det er en fin barne plass men det kommer ann på hvor gamle barna er. er det baby går det greit.men no eldre barn kjeder seg i hjel. men er best for folk uten barn for det er bra uteliv å det tar helt av som regel på resturantene på kvelden. sånn som jeg har sett å opplevd så er det egentlig ikke no bra sted. ja det er masse fint der å oppleve å shoppe men det r korupte purker som voltar, raning å dreping, stranda er livsfarlig når det er mørt, roter du deg bort noe som er veldig fort gjort så hjelper det ikke ta en taxi for de vet nesten ikke hvor de bor selv en gang. kan vel holde på i evigheten men du ser tegninga. ble rotete å negativt det her :S
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 huff:( det var ikke bra da....hmm....
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Var der for noen år tilbake, å jeg vil ikke anbefale Alanya til barneforeldre.. Det er en typisk festplass etter min mening, og vil heller ikke anbefale noen av strendene. Var på Cleopatra-stranda og der var det grove sementblokker som var lagt ut i sjøen for at det skulle bli mer lang-grunt.. Da tror jeg heller Marmaris er mer å anbefale, kjenner noen som har vært der med barn, og det gikk helt fint.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 signerer det de to andre her sier. bra for festglade folk uten barn å med ben i nesa å veeeldig god sted sans!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Vi bodde i alanya og er veeeeldig fornøyde. Bodde ca 10 min og gå til sentrum langs stranden og skal tilbake i år igjen
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Det er mange barnefamilier som reiser til Alanya. Du trenger ikke oppholde deg midt i "mølja", det finnes roligere steder utenfor. Jeg er veldig glad i Alanya, synes tyrkerne generelt er et trivelig folkeslag. Så klart finnes det drittsekker overalt. Passer ikke for den som ikke tåler at de er pågående, for det er de:) Skal være enig i at stranda ikke er den beste. Grovkornet, brådypt og steinete, samt veldig høye bølger til tider. Hvis det er små barn, kan dere jo bade i basseng eller vasse ved land. Det blir også VELDIG varmt i Alanya, så vil ikke anbefale å reise i juli/ august. For øvrig er det nydelig mat der, mange shoppingmuligheter, marked, utflukter, båtturer o. a. Det finnes også et stort vannanlegg med basseng, sklier, restaurant etc. Kelnerne er ofte morsomme og skal jøgle litt, spesielt med små barn. En herlig tyrker sjarmerte meg i Alanya, og vi har vært gift i over 3 år nå
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Jeg elsker ALANYA Guttene mine på 4år har allerede vært der 4 ganger:) Og jeg har god erfaring som tvillingmor i varmen, hehe.. Synes det er en superfin by:) Har ikke opplevd noe spesielt negativt om plassen, litt støy, masete folk, bølger på stranden osv..Men ellers er det bare positivt.Flotte, barnevennlige hoteller, tyrkeren elsker barn, masse god mat, mange lekeplasser, og MYE å finne på Kjeder oss ikke nei!! Byen er absolutt ikke bare for festglade mennesker, klart er det en by med mange utesteder, men en drar vel ikke på discotek med barn?? Og restauranter finnes i mange varianter, de for ungdommer de for familier osv..Mange restauranter med lekeplasser er det også.. ble så overasket over alt det negativet dere skrev!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #9 Skrevet 14. januar 2009 Jeg skal aldri sette mine ben i den byen!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Snakk om delte meninger da:/ Vi reiser dit i mai for aller første gang, har med 2 barn på 3 og 4 år... Nå ble jeg litt skeptisk her altså
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 ja å på det 5 året så stikker han sikert for da får han oppholdstilatelse i norge. nå er jeg slemm men. enig med de andre her det er en dritt plass
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 om du liker svette tyrkere, trafikk fra helvete, en sjø barna ikke kan bade i, et basseng der de får infeksjoner i både øyne og ører, spiseplasser rett ved siden av trafikerte veier så KOS DEG PÅ FERIE DA!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Er ikke tyrkia en plass folk som egentlig ikke har råd til ferie drar på?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Tror det har noe med pengene å gjøre ja, ser ikke noen annen grunn for å velge tyrkia fremfor mallorca foreksmpel,
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #15 Skrevet 14. januar 2009 Tyrkia er ikke såå billig om dere tror det.Eneste er shopping muligheter. Mye varmere og mye kosligere enn spania og div
2prinsesser <3 Skrevet 14. januar 2009 #16 Skrevet 14. januar 2009 før var det billig der da kunne du kjøpe drit kule bukser for under 100 lappen men nå er det blitt omtrent samme priser som her. å såm de fleste over sier. dritt plass!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #17 Skrevet 14. januar 2009 Eh, mat, drikke, øl, sprit, røyk osv..er billigere i tyrkia enn spania ja!!! og koseliger? hohohohohoho
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #18 Skrevet 14. januar 2009 Da kan ikke du å prute 17.mai baby!! Jeg var der i fjor å kjøpe MYE klær, et helt lass for en brødel av prsiene hjemme:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #19 Skrevet 14. januar 2009 vært i alanya mange ganger, mannen min jobber i alanya om sommeren:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #20 Skrevet 14. januar 2009 Hehe, den kommentaren har jeg hørt en del ganger før, så du er ikke særlig oppfinnsom:) (Du som sa at mannen min stikker av etter 5 år.) Du virker heller ikke særlig glup, siden du ikke kan skrive norsk engang. Mannen min skriver faktisk mye bedre enn deg. Vi var i Alanya i fjor sommer, og ja, prisene har steget MYE. Enkelte klær ligner prisene her hjemme. Det sier tyrkerne selv også. De får uansett bedre priser enn turister, ergo får jeg det også, siden jeg er gift med en:) Jeg kjøpte en Cosmopolitan- drink, den kostet nesten 100 kroner, men det var happy hour;) De skrur prisene opp i høysesongen. Uansett er det vel ikke ønskelig at det skal bli dyrest mulig vel? Du finner snobbe- steder i Tyrkia også, om det er det du vil ha. Jeg har vært mange steder; greske øyer, Spania, Kanariøyene, Portugal, Italia, Kypros. INGEN av folkeslagene kan sammenlignes med tyrkernes vennlighet, humør og gjestfrihet, de er berømte for det. Og, til deg som mener du lettere blir syk i Tyrkia pga alle bakteriene i bassengene, så er det bare tull. At turister pådrar seg infeksjoner i "syden- landene" spesielt, er da viden kjent.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #21 Skrevet 14. januar 2009 Har vært der mange ganger med barn, på forskjellige hoteller. Anbefaler Alanya på det varmeste. Mye bedre enn Kypros, Spania, Rhodos og Kreta. Når vi skal ned igjen, blir det på et hotell som heter Sun Park Beach. Ligger rett ved stranda og er 10 min å gå opp til bazare. Mange butikker rett ved hotellet, og Burger King rett over gata (elsker milkshake). Ulempen er trafikken, men de kjører jo stort sett villmann overalt i syden. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #22 Skrevet 14. januar 2009 Sun park beach er nydelig Vil du ha et litt billigere hotell velger du sun park marine, det er søster hotellet til sun park beach:) Sun flower garden er også et kjempe bra hotell for dere som reiser med barn! dit skal jeg i mai:) Tja, prisene har vel steget litt de siste årene, men det har det vel over alt..kjøpte masse billige klær der i fjor jeg, er bare å prute-prute-prute Og til dere som ikke liker stranden der kan jeg anbefale incekum, langgrunn nydelig strand
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #23 Skrevet 14. januar 2009 vært der en gang og aldri mer..var på et hotell som het primer, dritt ferie...katset mange tusen rett i dass
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #24 Skrevet 14. januar 2009 Vært der engang og elsket det. Vil tilbake til høsten
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #25 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vil anbefale Havana Hotel og Elite restaurant:) Gå over veien, og du er på stranda. Hehe, til deg som sier de kjører villmann i alle "syden- land", så er det sant da:) Men trafikken kan man jo unngå ved å ta "bakveien", nedenfor the castle. Hilsen meg som fant verdens beste mann i Alanya:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå