Gå til innhold

Når fortelle det til storebror??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er berre 6 veker på vei.

Lurer veldig på når storebror skal få veta kva som skjer...

Har berre fortalt det til ei venninne og mammo og pappen min enno...

kor langt på vei skal eg vera før han på snart 4 år får veta noko??

Han har spurt om å få søsken, heilt utruleg trudde berre jenter ønska seg det...

Tar med glede i mot råd om både tidspunkt og korleis!!!

Gleder meg ustyrtelig te neste baby kjem!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forteller du det til lillegutten din på 4 ,må du nok også regne med at det blir offisielt :) 4 åringer er ikke så gode på hemmeligheter tror jeg. :) Men skjønner problemstillingen din. Har selv en på 9, og lurer på når og hvordan jeg skal fortelle han at han skal bli storebror. (jeg er 7 uker) Vi tenker at vi skal fortelle han først, så skal han muligens få æren av å fortelle besteforeldrene sine. Men når, det har vi ikke bestemt oss for enda. Kanskje om en tre fire uker, bare sånn for sikkerhets skyld. Om det skjer noe med "reka" (som saboeren min har begynt å kalle den lille i maven) så blir det veldig vanskleig å forklare en 9 åring...

Skrevet

Ville ventet til etter uke 12, kanskje litt lenger. Jo tidligere du forteller det, jo lenger blir det å vente for 4 åringen.... svangerskapet kan virke uendelig langt for et barn. Derfor... ville drøyet det lengst mulig... iallefall til uke 12

Lykke til:)

Skrevet

Hei! Jeg har en kommende storebror på 2 år:) han ville nok røpet meg om han visste:) (Mamma- bebi-magen:)

Har tenkt å vente med å fortelle han til magen har kommet litt- da tror jeg kanskje han vil få en større forståelse av det som venter.

Er i min 12. uke denne uka og det er kun besteforeldre, tanter, onkler og sjefen på jobb som vet noe ennå:)

Skrevet

Jeg har også to gutter som venter å maser for de vil ha baby, nå er jeg i uke 5 å vi kommer ikke til å fortelle det til noen før vi må med tanke på guttene de er 5 og 3 år. Slik at vente tiden ikke blir så lang for de. Så jeg håper magen lar vente litt på seg, så det ikke synes så tidlig. Dette blir spennende

Skrevet

innom fra 2 trimester

jeg fortalte dattera mi som er 7 år nå først etter 12 uker

syntes det var best å vente siden man alldrig vet noe.

till familie og venner

sa vi det etter 8 uker ca er lettere å forklare for voksne hvorfor det ikke lenger er noen baby i magen:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...