Gå til innhold

Brøt sammen hos helsesøster i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll med navlen til babyen på 2 1/2 uke i dag, og helsesøster lurte på hvordan jeg hadde det, om jeg var sliten? Hun så at ikke alt var som det skulle...

Jeg er veldig sliten, har to "bonusbarn" som er her annenhver uke i tillegg til våre felles på to (meget aktiv) og denne nyfødte. Sambo jobber til alle døgnets tider og jeg sliter med å få ting til å gå på skinner her hjemme. Ikke at alt må være på stell hele tida, men vi må jo ha rene klær og rent å spise av bl.a.....

Babyen krever sitt. Har slitt veldig med avføringen og et enormt sugebehov.

Selv har jeg mistet matlysten og har fordøyelsesproblemer i tillegg til null energi. Gråter hver kveld fordi jeg er så sliten.

Har ikke lett for å spørre om hjelp. Får dårlig samvittighet for å be om hjelp av de store barna til å lage middag eller skifte bleier f.eks. Stebarn skal vel ikke jeg kommandere til ting, liksom... Det blir vel helt feil at de skal måtte tilpasse seg, det er jo ikke de som har laget denne situasjonen...

Uff, alt er et ork. Samboeren min sier han ikke kan jobbe mindre, har akkurat begynt i ny jobb. Han ble sur da jeg spurte om de to eldste kunne være litt mer hos moren sin i en periode...(etter helsesøsters forslag).

Ikke ute etter trøst, men er det noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seriøst??

vist bf ikke kan være hjemme å ta sine særkullsbarn så burde de vel være hos mora si??

i allfall når du er så sliten!!

Skrevet

Det er jo ikkje ditt ansvar at far har to fra før. Det ansvaret må han ta, ihvertfall no når du tydeligvis ikkje har overskudd til det. Meiner og at dersom barna er gamle nok til å kunne hjelpe til, så skal du kunne forvente det. Så lenge stebarne bor i samme hus som deg så har du den retten som forsørger mener no eg. Eg har sjølv to stebarn på 9 og 5, vi venter vårt felles no. Fars særkullsbarn forholder seg til begge, vi bestemmer begge og sånn må det være.

Skrevet

Har du noen besteforeldre som kan steppe inn og hjelpe til litt?

Skrevet

Hvor finner dere disse mennene?

Selvfølgelig må enten han være med sine egne barn eller komme til en annen ordning slik at du kan å tid til å bli kjent med og ta deg av en nyfødt på en god måte. De første 6 ukene bør være litt hellige og du bør ihvertfall ikke ha mer på deg enn vanllig. Han bør også hjelpe deg og instruere sine egne barn til å hjelpe til, INGEN har vondt av oppgaver i hjemmet og deres hjem er jo like mye deres. F.eks sette opp en oppgaveplan? Ta mannen din med på hs neste gang så kan helsesøster forklare ham eller evt gi ham et kakk i hodet. Beklager men forstår ikke menn at man trenger ro og litt ekstra hjelp få uker etter fødsel?! Skrik ut!

Skrevet

Alle barna tilhører familien. De visste meget godt at de hadde 4 barn fra før når de valgte å få den 5. De fire søskenene har like stor rett til å tilbringe tid sammen med sitt nye søsken.

Skjønner at HI er sliten, men man bør finne andre måter å gjøre det på enn å sende noen utvalgte søsken bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...