Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Skal reise med Ryan Air, i morgen, men er veldig redd og har angst konstant nå.. Er helt sikker på at "vi dør" i morgen.. Jeg blir bare så dårlig av dette.. Om jeg klarer ikke å gå inn på flyet, kan jeg få pengene tilbake da? er det mulig å gå til legen og få bekreftelse på at jeg ikke kunne fly pga angst eller??
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Hvorfor bestile du reisen i utgangspunktet hvis du er så redd for å fly..? Du får såklart ikke pengene tilbake.. dessverre. :-(
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Du kan sikkert gå til legen. Men prøv, det kommer nok til å gå helt fint! Jeg er også nervevrak før og når jeg sitter på flyet Når vi skulle fly til Tsjekkia sa jeg til mannen: "du, vi gidder ikke reise da. Vi bare går av flyet nå. Det går helt fint. Gidder ikke reise til Tsjekkia!!!" hehe.... Men det gikk så fint atte! Og vi flydde de dash 8 flyene som ble satt på bakken 1 uke etter at vi kom hjem, pga landingshjulene. (jeg hadde rett at det var noe med hjulene, jeg som satt å hylte til mannen at det var noe prob med hjulene etter 20 min i luften og vi begynte å høre smellingen under oss) hehe.....! God tur! Skjønner angsten din, men den beste kur er å møte angsten )
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Ingen penger igjen nei. Ryanair har ny flypark og kompetente flygere. En positiv overraskelse. Det går så bra at! God tur!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 herregud, nå vil jeg ihvertfall ikke fly ..:/ hadde blitt livredd jeg og om jeg hørte smelling under flyet:( Jeg har sååå lyst å reise, men tenk om noe skjer i morgen da, tenk om vi skulle være så uheldig at noe skjer med flyet?? Føler jeg vil bare ikke ta sjansen! HI
Gjest Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Hei HI! Du vet nå innerst inne at ingen ting kommer til å skje! Dette går bra, og det blir jo sikkert fantastisk å dra på tur! Anbefaler deg å trosse angste, jeg har fått angstanfall ombord i fly flere ganger, og det går bra det også! Kan gi deg to gode råd da: Si fra til betjeningen at du har flyskrekk, da blir du passet litt ekstra på. Det andre er å lese boken til Allen Carr "Endelig glad i å fly", den hjalp meg mye da, jeg leste den ombord i et fly på noen timer (leste jo i panikk! ) så var flyskrekken helt borte og jeg storkosa meg resten av turen! God tur!
Gjest -<<- Skrevet 14. januar 2009 #7 Skrevet 14. januar 2009 Dersom du har reiseforsikring vil du kunne få refundert reisen om du på avreisetidspunkt er rammet av en akutt sykdomstilstand som gjør reise umulig. Dette må du ha legeerklæring på.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #8 Skrevet 14. januar 2009 Jeg ville ALDRI reist med Ryan Air. Jeg kjenner flere piloter som nekter å fly for Ryan Air, fordi de hele tiden lever på marginen i forhold til sikkerhet. Ingen andre flyselskaper har kortere tid på bakken (mindre tid til sjekk osv., de gjør kun det de må), og ingen andre kjører sine ansatte hardere (større fare for menneskelige feil). Det er for det meste piloter som ikke får jobb i andre selskaper som jobber i slike billigselskaper... Jeg er ikke redd for å fly i det hele tatt, driver til like med og tar småflysertifikat, men Ryan Air, det flyr jeg ALDRI!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #10 Skrevet 14. januar 2009 Jeg flyr ikke buss med vinger, nei. Holder meg til de seriøse aktørene i markedet.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #11 Skrevet 14. januar 2009 Nei da dropper jeg turen da.. så da var det de pengene rett i bosset..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Men visste du ikke at du ikke liker å fly før du bestilte billettene liksom?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #13 Skrevet 14. januar 2009 Jo det var faren som betalte for billettene, det ble litt sånn under press her, for han har ikke sett henne på lenge så da kjøpte han billettene , litt irritert over det men skjønner han vil se henne, og han vet jeg ikke setter meg på et fly uten at jeg virkelig MÅ det.. Men etter alt jeg har hørt om Ryan air nå, så dropper jeg hele turen.. kanskje finner på noe som båttur istedenfor!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Og anonym 18:08 må jo være årets mest intelligente.. ehm.. NOT!! Til HI: Tror nok ikke at dette er noe du får igjen penger for da dette er noe du har visst om på forhånd og heller skulle latt være å bestille, dessverre... Du må nok bare bite tenna sammen å gjøre det beste ut av det. Men tro meg, det kommer til å gå kjempe fint! Sjansen for at noe skulle skje når du er ute og kjører bil er så himla mye større! Dette går sååå bra, du klarer det kjempe fint! God tur! PS. Du kan evt ringe legen din så fort du våkner i morra og få han til å skrive ut noe beroligende til deg, eller noe å sove på.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #15 Skrevet 14. januar 2009 Hva med en tur med ColorLine? Eller det der lille toget som kjører rundt i Oslo?
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. januar 2009 #16 Skrevet 14. januar 2009 Nei haha, må ikke bli redd selvom jeg hørte den smellingen! Det gikk jo HELT fint! Landet helt fint, gikk så bra. Og alle de flyene er uansett satt på bakken, så ikke tenk på det. Kom deg på flyet i morgen, ta deg gjerne en øl eller 2 på flyplassen. I det du er i luften går alt så mye bedre!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #17 Skrevet 14. januar 2009 blir det ikke dumt å ta en øl, når man reiser alene med barn på 2 år?? "Hva med en tur med ColorLine? Eller det der lille toget som kjører rundt i Oslo? " <--- hva mente du med det?? HI
Gjest Siklerotte Skrevet 14. januar 2009 #18 Skrevet 14. januar 2009 Ja, det kan du - om du får legeerklæring på det. Har riktignok mistet flere fly - og bevisst ikke gått på flere fly selv, fordi jeg har slitt/sliter (veldig mye bedre nå) - med flyskrekk. Har aldri forsøkt å få pengene tilbake, så har ingen erfaring med det, men du skal kunne få det. Om du ikke drar, er det sikkert verdt et forsøk. Var forresten på flyskrekk kurs for en tid tilbake, og det hjalp igrunn litt. Ikke i den grad at flyskrekken forsvant - men bedre, og jeg takler det litt bedre. Det kan jo være noe du kan se på, om det er veldig ille (og du flyr mye...) Det hjelper for de aller fleste, er jo ikke slik at man synes det er dødskult å fly etter kurset, men man lærer seg å takle skrekken litt bedre. Var i hvert fall veldig greit for meg som flyr mye=) "Your chances of being involved in an aircraft accident are about 1 in 11 million. On the other hand, your chances of being killed in an automobile accident are 1 in 5000. Statistically, you are at far greater risk driving to the airport than getting on an airplane. However, the perception is that you have more control over your fate when you are in your car than as a passenger traveling on an airplane. Experience shows otherwise, considering that over 50,000 people are killed on the highways every year." - http://www.fearlessflight.com/airplane-disasters-plane-crash-statistics Videre kan det jo sies at det er noe sant i det som over her - det er enkelte flyselskaper som er sikrere enn andre. Derfor er jeg også veldig sær på hvilke flyselskaper jeg tør å fly. Det betyr derimot ikke at det er FARLIG å fly disse selskapene. Jeg bare velger dem ikke, om det fins andre valg.. http://www.dinside.no/reise/nyttig/sikkerhet/verdens-tryggeste-flyselskaper/art19618.html Og for å se oversikten over de sikreste flyselskapene til en annen anledning; http://www.dinside.no/reise/nyttig/sikkerhet/de-20-sikreste-flyselskapene/art19621.html Om RyanAir; http://www.aftenposten.no/reise/article1223505.ece Ville personlig aldri flydd med RyanAir, med mindre det hadde vært fullstendig krise og jeg kunne forberedt meg på det over lang tid. Jeg er neppe den rette til å svare på slike ting, siden jeg har flyskrekk selv. Men det skal veldig mye til for at det skjer noe! Ta derfor dette i betraktning; http://www.moss-dagblad.no/utogreise/article4035958.ece Det er ikke veldig mange! Lykke til=)
Gjest Siklerotte Skrevet 14. januar 2009 #19 Skrevet 14. januar 2009 Kan jo selvfølgelig få valium fra legen, men det er vel ikke helt ideelt om du reiser med barn.
Let's hear it for the boys! Skrevet 16. januar 2009 #21 Skrevet 16. januar 2009 Tullinger! Ja, Ryanair er et lavprisselskap som kutter ned på alt de kan for å spare kostnader. Men man kommer da alltid fram! Jeg har selv vært handlingagent for Ryanair i to år, og det skjedde ikke en eneste ulykke, liten eller stor, så lenge jeg jobbet der. Widerøe, derimot, var det problemer med hver eneste dag! Det er virkelig ikke nødvendig å skremme dette mennesket ytterligere med slike tåpelige utsagn. Håper for Guds skyld at hun gikk på det flyet i dag, til tross for enkeltes idioti her inne.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #22 Skrevet 16. januar 2009 Valium? Det man er mest redd for skal skje, skjer som regel ikke!! Ta det som en utfordring og ta deg en beroligende! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2009 #23 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ville tatt sobril, hvis du får det av legen. Det er sterkt angstdempende og du blir ikke sløv av dem. Men kanskje du kunne teste ut en tablett på forhånd og se hvordan du reagerer på dem? Ville heller tatt en pille enn en øl!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #24 Skrevet 27. februar 2009 hei beklager sent svar, jeg valgte å ikke reise med Ryan air, føler meg ganske dum for det:( Men så nå skal jeg reise med Widerøe, et lite fly som jeg merklig nok føler meg trygger i (Har reist med dem før).. Sååå. Kjøpte jeg boka "Endelig glad i å fly" Og helt merklig nok, GLEDER jeg meg til å fly ?!? Jeg føler at jeg tvinger meg selv til å tenke på det værste som kan skje, men det er jo helt urealistisk! Tryggere der oppe i lufta en i hagen min. Så på søndag reiser jeg:) Og jeg skal koose meg på turen med datteren min!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå