Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Er nemlig så usikker på om je skal selge hus og evt leie igjen. Nå som renta har vært så høy har je måtte bruke mastercard ol for å kunne betale ned husleia. Og har virkelig kommet i uføre, føler je får en betalingspåminelse hver dag eller varsel om inkasso. Nå har je funnet en flott leilighet til halve prisen enn det je har i dag pluss at det er mye større plass enn det huset mitt har ( har et lite hus ). Men jeg er så usikker. Vil egentlig ikke tilbake på leiemarkedet, men vil heller ikke skaffe mere gjeldt. Føler det har tatt full kontroll over hverdagen min den dumme økonomien. Er samtidig sykmeldt fortiden og kan heller ikke jobbe noe ekstra for å tjene inn det je mangler hver mnd. Huff jeg er så lei av å være alene og ha dårlig råd Ved å leie leilighet igjen sparer je 4500 i mnd pluss de kommunale avgiftene foresten så dreier seg om ganske mange penger i løpet av et år.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Hvor mye gjeld har du på huset og hvor mye tror du huset er verdt i dagens marked? Har du mulighet for å øke nedbetalingstiden slik at de månedlige utgiftene blir mindre? Er det mulighet å leie ut en del av huset? Har du vurdert å søke bostøtte fra kommunen? Uten at jeg kjenner disse detaljene, høres det ut som du har kommet inn i en vond sirkel og at det kan være en god ide å leie i steden. Husk at du alltids kan kjøpe igjen på et annet tidspunkt :-)
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2009 Har bostøtte alledere. Og huset er bare på 72 kvm, så ikke mye å leie ut heller. Tok opp lånet for 2 år siden snart og ser vel ingen andre utveier enn å selge. Tror je vil sitte igjen med en gjeld på 100 000 om je selger nå, om je tar med markedet per dags dato. Håper leiligheten ser bra ut inni, så blir det lettere å evt godta at man må flytte enda en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå