Gå til innhold

Dere med astma og allergi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ka medisiner bruker dåke i svangerskapet??? Måtte dåke forandre medisiner og allergitabletter???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Har selv astma og allergi, men astmaen er stort sett under kontoll hvis jeg holder meg unna dyr og høy og bruker sjeldent medisiner for den. Allergien derimot er om mulig blitt sterkere under svangerskapet og helt umulig for meg å ikke ta noe for det. Polaramin tabl er et førstegenerasjons anithistamin og hittill det eneste som anbefales for gravide ettersom en ikke har tilstrekkelig viten på hvordan andre preparater påvirker fosterets utvikling. Den er imidlertid av den gamle typen og noen opplever å bli trettere av den. Det gjaldt ikke meg og er nok veldig individuelt.

Skrevet

Jeg fikk astma i dette svangerskapet, og har i to-tre måneder nå brukt pulmicort og bricanyl (2 og inntil 4 ganger daglig). Har begynt å trappe ned den siste uka, siden den kalde perioden (i denne delen av landet!) ser ut til å være over.

Når det gjelder allergi så fikk jeg beskjed om å la være å ta tabletter i svangerskapet (har brukt zyrtec). Det har ikke vært problematisk, sannsynligvis pga "rett" årstid.

Skrevet

Eg er avhengig av medisinene mine, og allergi tablettene ekstra nå når eg e gravid... Sist fekk eg beskjed om å berre trappe ned på medisinene mine, men de fulgte meg heile veien om koss da gjekk... Allergi tablettene eg brukte sist var phenergan eller ka de no hette...

Har no bytta lege, har kje vert på kontroll endo så eg veit ikkje ka han komme te å sei ang med..

Litt kjekt å høre ka dåke andre har fått beskjed om, e forskjellig alle plasser trur eg

Skrevet

Hei!

Er VELDIG allergisk mot støv, og avhengig av å ta Zyrtec hver dag. Har vært hos fastlege + gynekolog og jordmor, og alle mente det var greit. Selvsagt er det best om kan leve uten, men for meg var det ikke aktuelt med mindre jeg bor i et neste sterilt miljø. Spør din lege, og om du er i tvil, snakk med en gynekolog, de er spesialister og burde vite hva de snakker om.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...