GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Bare gjør jordmoren det på helsestasjonen eller må man be om det? Og bare spør jordmora om du vil bli strippet? Er 38+1 i dag og skal til jordmor på mandag så det er derfor jeg lurer på det med stripping... Håper på svar:)
Attekattenoa Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg er 38+1 i dag og ble strippet hos jordmor på kontrollen i dag Ble strippet før termin ved forrige svangerskap også, da var det 9 dager før. Håper det hjelper og at det blir fødsel i løpet av ett par dager Fødte dagen etter stripping sist. Jeg spurte forresten ikke om hun kunne strippe, hun tilbydde seg det etter å ha undersøkt meg nedentil, hehe
Gutter 06 og 09 <3 Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Unnskyld at jeg spør, men hva er stripping?
Attekattenoa Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 dette står på klikk.no: Stripping: Dersom den gravide går på overtid, kan jordmor «strippe» for å stimulere til fødsel. Det vil si at jordmor stikker en finger opp i livmorhalsen. Man kan også massere livmorhalsen. Dette må kun utføres av lege eller jordmor og bare på gravide som er på overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå